نیوز سیتی!
25 فروردین 1402 - 13:39

راهپیمایی روز قدس مردم روزه‌دار سرخس در گرما و ریزگردها/ امام جمعه سرخس: روز قدس یوم‌القدر جهان اسلام است

مردم روزه‌دار شهرستان سرخس در گرمای هوا و در میان ریزگردها در راهپیمایی روز قدس شرکت و از آرمان فلسطین حمایت کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سرخس، مردم روزه‌دار و مرزنشین شهرستان سرخس امروز همزمان با سراسر کشور در روزی که ریزگردها و گرد و غبار در هوای حدود ۴۰ درجه سانتی‌گراد این شهرستان معلق بود در راهپیمایی روز قدس شرکت کردند.

راهپیمایی مردم سرخس از چهارراه امام خمینی(ره) از ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه شروع شد و تا مسجد امام رضا(ع) ادامه داشت.

مردم سرخس در مسیر راهپیمایی برای آزادی قدس شعارهای "مرگ بر آمریکا" و "مرگ به اسرائیل" سر دادند.

اجرای گروه‌های سرود نوجوانان و گروه‌های رزمی از دیگر برنامه‌های مسیر راهپیمایی روز قدس در سرخس بود.

روز قدس یوم‌القدر جهان اسلام است

امام جمعه سرخس در خطبه‌های نماز جمعه روز قدس با اشاره به پیام تاریخی امام خمینی(ره) در مرداد ۱۳۵۸ گفت: این روز بزرگ به روز مستمر جهانی علیه صهیونیست جهانی تبدیل شده و این روز یوم‌القدر جهان اسلام است و جریان فلسطینی‌ها مردمی‌سازی شده است.

حجت‌الاسلام محمد بختیاری گفت: پیام تاریخی امام برای روز جهانی قدس باعث تبدیل شدن روز قدس به یک مسئله اسلامی و انسانی، جلوگیری از فراموشی فلسطین، زنده و پر نور نگهداشتن مقاومت، جلوگیری از تبدیل شدن قدس به پایتخت رژیم موقت صهیونیستی، ایجاد ابداعات در جریان فلسطین و حمایت و ایجاد جریان رسانه‌ای از قدس و فلسطین شده است.

خطیب جمعه سرخس تاکید کرد: شکست‌های رژیم صهیونیستی آن‌ها را به نابودی نزدیکتر کرده و امروز رژیم صهیونیستی ضعیف‌تر شده است.

وی بیان کرد: رژیم صهیونیستی میخواست سوریه را از بین ببرد اما اکنون که می‌بیند کشورهای عربی با سوریه رابطه برقرار می‌کنند، تمام نقشه‌هایش را نابود شده و توافق آبراهم را زیرپا شده می‌بیند.

بختیاری به ایران هراسی توسط رژیم موقت صهیونیستی اشاره و عنوان کرد: روابط ایران با کشورهای همسایه و دیگر کشورها، این رژیم را عصبانی‌تر می‌کند و بدانید که وعده الهی محقق و قدس بالاخره فتح می‌شود.

امام جمعه سرخس گفت: امروز تمام آزادی‌خواهان به قرآن در ماه نزول قرآن عمل کردند و اوج کینه و بغض خود را علیه سرسخت‌ترین دشمنان خدا نشان دادند و ما به هیچ عنوان فلسطین را فراموش نمی‌کنیم و اسرائیل، این غده سرطانی باید از پیکره جهان اسلام محو شود.

پایان پیام/۷۰۰۷۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1147684

مهمترین اخبار ایران و جهان: