نیوز سیتی!
17 فروردین 1402 - 15:48

ترس موهوم برای تولیدکنندگان برطرف شود/ بانک‌ها بجای ایجاد شعب به فکر اعطای تسهیلات باشند

استاندار فارس با اشاره به اینکه باید قوانینی تدوین شود که خام پ‌فروشی ممنوع شده یا مهلت داده شود تا سرمایه گذار در کنار سرمایه خود، کارخانه فراوری و زنجیره کاملی از کالا را راه‌اندازی کند، از بانک‌های استان خواست تا بجای ایجاد شعب در خیابان‌های گران قیمت به تولیدکنندگان تسهیلات بدهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدهادی ایمانیه در نشست تخصصی گروه اقتصادی و امور زیربنایی مجمع بسیجیان فارس گفت: ۳۰ تا ۴۰ درصد از محصولات کشاورزی ما تبدیل به ضایعات می‌شود که اگر بانک‌ها به جای افزایش شعبه در خیابان‌های گران قیمت، شعب اضافی را بفروشند و به کارخانه تبدیل فراوری این محصولات تسهیلات بدهند هم به محصول نهایی می‌رسیم و هم در رشد تولید تاثیر خواهد داشت.

استاندار فارس افزود: پنج بانک در فارس زیر ٣٠ درصد از منابع خود را به مردم استان وام داده‌اند که این روند یا باید اصلاح شود و یا بانک‌ها از استان بروند.

او ادامه داد: تدبیری که در استان شده، این است که با هماهنگی بخش قضایی و ارگان‌های نظارتی، ترس موهوم برای تولیدکنندگان برداشته شود تا کار پیش رود.

استاندار فارس از دیدار هفتگی با تولیدکنندگان استان و بررسی مشکلات آن‌ها خبر داد و گفت: این مهم از هفته آتی و روز‌های شنبه و چهارشنبه اجرایی خواهد شد.

ایمانیه همچنین از تداوم عرضه مواد غذایی اساسی بدون واسطه که از پیش از نوروز آغاز شده خبر داد و اظهار داشت: پنجره واحد جداگانه‌ای در فارس راه‌اندازی شده و جلسه ستاد رفع موانع تولید به صورت ویژه در سال جاری دنبال خواهد شد.

رئیس مجمع عالی بسیجیان فارس هم در این جلسه از تلاش و برنامه‌ریزی برای تحقق شعار سال در استان خبر داد و گفت: مجمع امسال تحقق این هدف مهم اقتصادی را در دستور کار خود قرار داده است.

محسن علیزاده افزود: در تلاش هستیم با دعوت از جامعه‌ی نخبگان بسیج، مدیران و مسئولان استان و تصمیم گیران در سطح ملی راهکار‌هایی مهم و اساسی را برای کنترل تورم و رشد تولید در فارس و در سطح ملی تدوین کنیم.

وی گفت: پس از جمع اوری نظرات و پیشنهادات نخبگان اقتصادی این مجمع راهکار‌ها را به تصمیم گیران منتقل می‌کند تا با همکاری آن‌ها در کوتاهترین زمان ممکن شعار سال محقق شود.

پایان پیام/ن

منبع: فارس
شناسه خبر: 1131784

مهمترین اخبار ایران و جهان: