نیوز سیتی!
06 اردیبهشت 1402 - 19:35

آیت‌الله سلیمانی روحیه تقریب مذاهب داشت/مجتهدی عادل و مردمی بود

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در ارتباط شیعیان و اهل سنت و نیز علمای اهل سنت موفق بود، زیرا روحیه تقریب بین مذاهب داشت.

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با مهر و در خصوص شهادت آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، گفت: آیت الله عباسعلی سلیمانی را از دوران جوانی و طلبگی در حوزه علمیه قم می‌شناسم. ما هم‌دوره بودیم و درس آیت الله سبحانی را باهم می‌رفتیم.

وی افزود: علاوه بر این با یکی دیگر از دوستان برای آشنایی با نویسندگی، به صورت خصوصی محضر آیت الله سبحانی بودیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه او شخصیتی متقی بود و از نظر علمی فعال و کوشا بود، تصریح کرد: او شخصیتی بود که در آن دوره در سال‌های دهه ۵۰ از فرصت‌های خودش حداکثر استفاده را برای تحصیل علم و اخلاق و تقوا به کار می‌گرفت.

مصباحی مقدم اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی او به شهر خودشان در بابلسر رفت و مدت قابل توجهی امام جمعه آنجا بود. پس از آن از هم طرف رهبر معظم انقلاب به امامت جمعه زاهدان منسوب شد و چند دوره امام جمعه این شهر بود.

نماینده مردم استان تهران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه بیان داشت: در ارتباط شیعیان و اهل سنت در زاهدان و در ارتباط با علمای اهل سنت بسیار موفق بود. روحیه تقریب بین مذاهب و محبت میان مذاهب اسلامی داشت.

عضو خبرگان رهبری بیان کرد: پس از آن آیت الله سلیمانی امام جمعه کاشان شد و یک دوره امام جمعه آنجا بود.

مصباحی مقدم تأکید کرد: او حقیقتاً مجتهدی شایسته و عادل و فعال در حوزه کاری خودش بود. بسیار مردمی و نزدیک با عامه مردم بود و هر کجا که حضور داشت، تأثیر گذار بوده است.

وی ادامه داد: او توانسته بود دیدگاه‌های مردم را به‌سمت نظام بیش از همیشه جلب کند. اخلاق بسیار کریمانه و با سعه صدری داشت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: شهادت او به عنوان یک دوست نزدیک بسیار ناگوار آمد. حقیقتاً اینکه این حادثه تروریستی بوده یا خیر را واگذار می‌کنم به نیروهای امنیتی که اظهار نظر کنند، اما می دانم او شخصیتی بود که طالب شهادت بود و با سن ۷۴ سال به استقلال شهادت رفته است. انشاالله خدای تبارک و تعالی او را بپذیرد و به خانواده و دوستان او صبر و اجر بدهد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1170540

مهمترین اخبار ایران و جهان: