نیوز سیتی!
14 فروردین 1402 - 08:47

مصرف بی‌رویه آنتی‌بیوتیک روند بهبود را طولانی می‌کند

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری ضمن اشاره به تشابه علائم ابتلا به بیماری‌های تنفسی مانند سرماخوردگی و کرونا، گفت: خوددرمانی و مصرف بی‌رویه آنتی‌بیوتیک‌ها روند بهبود بیماری را طولانی‌تر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، علی احمدی با اشاره به تشابه علائم ابتلا به بیماری‌های تنفسی مانند سرماخوردگی و کرونا، گفت: علائم این بیماری‌ها می‌تواند در برخی افراد خفیف و در برخی دیگر با شدت بیشتری بروز پیدا کند. 

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری بیان کرد: بروز علائم سرماخوردگی، حالت تهوع، تب، سردرد، استفراغ و علائم گوارشی مانند دل‌درد و دل‌پیچه از جمله نشانه‌های این بیماری‌هاست. 

احمدی با تاکید بر اینکه خوددرمانی و مصرف بی‌رویه آنتی‌بیوتیک‌ها روند بهبود بیماری را طولانی‌تر می‌کند، اظهار کرد: در صورت طولانی‌شدن تب و عدم بهبود حال عمومی، بیمار باید به پزشک مراجعه کند. 

وی مصرف مایعات و غذاهای مقوی و گرم، استفاده از ماسک، شست‌وشوی مکرر دست‌ها، رعایت فاصله فیزیکی، خودداری از شرکت در تجمعات و محل‌های پرتردد را برای پیشگیری از انتقال بیماری به اطرافیان ضروری دانست و افزود: سالمندان و افراد دارای بیماری‌های مزمن بیشتر در معرض خطر هستند و باید به نکات مذکور توجه کنند. 

رئیس مرکز بهداشت استان ضمن اشاره به پیک فزاینده سویه‌ امیکرون، خاطرنشان کرد: کوتاه‌تر شدن دوره کمون بیماری و سرعت بالای ابتلا از تفاوت‌های بارز این سویه با سویه‌های قبلی کروناست. 

پایان پیام/ ۶۸۰۳۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1124240

مهمترین اخبار ایران و جهان: