نیوز سیتی!
06 بهمن 1401 - 15:09

دولت گذشته دروازه فضای مجازی را گشود

اردبیل- رئیس سازمان نیروهای مسلح کشور گفت: دولت گذشته دروازه فضای مجازی را در این کشور گشود تا بدون کنترل و نظارت گوشی و تبلت در اختیار جوانان و نوجوانان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام احمدرضا پورخاقان ظهر پنجشنبه در آئین تکریم و معارفه رؤسای سازمان قضائی نیروهای مسلح استان اردبیل با توصیف ویژگی‌های دیار اردبیل به عنوان دیار عالم‌پرور و عاشقان اهل بیت (ع) اظهار کرد: علمایی همچون مقدس اردبیلی و در عصر معاصر آیت‌الله مشکینی و مروج از این دیار به عنوان معلم اخلاق برخاسته و به این کشور و ملت خدمت کردند.

وی ایام پرخیر و برکت رجب را تبریک گفت و تصریح کرد: باید با بصیرت و موقعیت‌شناسی همچون ابوالفضل (ع) در کنار امام خود بوده و از دین و دیانت دفاع کنیم.

رئیس سازمان نیروهای مسلح کشور کوتاهی مسئولان را در عمل نکردن به منویات مقام معظم رهبری یادآور شد و افزود: مقام معظم رهبری امروز مظلوم و با همه یاران و انصار تنها است و آن حضرت به رغم هشدارها و تذکرهای مختلف در اوج مظلومیت، مرد مقتدر و رهبر صالح امت اسلامی است.

حجت‌الاسلام پورخاقان گفت: مسئولان اگر گوش شنوایی داشته و منویات مقام معظم رهبری را عمل می‌کردند، امروز در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اقتصادی گرفتار شبیخون و هجمه‌های دشمنان نمی‌شدیم و قطعاً جامعه ما وضعیتی بهتر و به مراتب شایسته‌تر از شرایط کنونی داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: به جای جلسه، سمینار و همایش بهتر است منویات مقام معظم رهبری مورد توجه قرار گرفته و در مسیر جهاد تبیین حرکتی درست و شایسته انجام دهیم.

حجت‌الاسلام پورخاقان اضافه کرد: مقام معظم رهبری همواره خطر گسترش بی‌حد و حصر فضای مجازی را به مسئولان یادآور شد و به صراحت اعلام کردند که باید در این حوزه مراقب بود تا دشمن ایجاد نارضایتی نکند.

وی بیان کرد: ما از همین محل به رغم توصیه‌ها و تأکیدات مقام معظم رهبری ضربه خوردیم و به دلیل غفلتی که در این عرصه داشتیم، جوانان و نوجوانان ما برخی حرکت‌ها را ناخواسته انجام دادند.

حجت‌الاسلام پورخاقان با انتقاد از دولت قبلی که دروازه فضای مجازی را در این کشور گشود، ادامه داد: با توزیع گوشی تلفن همراه و تبلت بلایی بر سر این کشور آوردیم که امروز دست هر کودک، نوجوان و جوان وسیله‌ای برای ورود به فضای مجازی است که از شاد و ناشاد گرفته تا سایر حوزه‌ها می‌تواند آسیب‌آفرین باشد.

وی این بی‌توجهی و غفلت را حرکتی در مسیر گسست نسلی اعلام کرد و گفت: در حالی که باید از این فضا برای تبیین دستاوردهای نظام اسلامی استفاده کنیم، عده‌ای سعی می‌کنند تا علیه نظام توطئه به راه انداخته و شایعات و مباحث غیرواقعی را مطرح کنند.

حجت‌الاسلام پورخاقان با گرامیداشت ۶ بهمن حادثه تلخ آمل اظهار کرد: ملت ایران در طول تاریخ با اتحاد و وحدت به اهداف خود دست پیدا کردند هر چند که در این مسیر فتنه‌ها و غبار بی‌بصیرتی عده‌ای را از مسیر حق و حقیقت دور کرده است.

ملت ایران دل در گرو انقلاب و رهبری دارند

رئیس سازمان نیروهای مسلح کشور تلاش دشمن را در فتنه اخیر برای غربال جامعه و ایجاد نفاق و دودستگی یادآور شد و تصریح کرد: ملتی که ۳۰۰ هزار شهید تقدیم کرده به راحتی تسلیم دشمن نمی‌شود هر چند که عده‌ای سعی می‌کنند با دوقطبی‌سازی جامعه ما را به فضای غبارآلود سوق داده و حق و باطل را وارونه جلوه دهند.

حجت‌الاسلام پورخاقان در بخش دیگری از سخنان خود افزود: باید از ایام دهه فجر برای تبیین و روشنگری نسل آینده استفاده کنیم و شایسته است فعالیت‌های دولت در کنار تلاش مضاعف برای حل مشکلات معیشتی مردم بازگو شود.

وی خاطرنشان کرد: هر چند مردم با تنگناهای معیشتی و اقتصادی روبه‌رو هستند اما همچنان دل در گرو انقلاب و رهبری دارند و همواره در چنین بازی‌های فتنه‌انگیز «نه» بزرگ به استکبار می‌گویند.

حجت‌الاسلام پورخاقان اضافه کرد: با زبان تهدید نمی‌توان با ملت ایران سخن گفت بلکه شایسته است در چنین شرایطی با ملت ایران با زبان صلح و آشتی صحبت کرد.

وی بیان کرد: مسئولان ما باید با جوانان به زبان شیرین و شیوا سخن گفته و نسبت به قانع کردن آنها اقدام کنند.

رئیس سازمان نیروهای مسلح کشور از زحمات نیروهای مسلح در حوادث اخیر و فروکش کردن اغتشاشات قدردانی کرد و ادامه داد: نیروهای مسلح ما به خوبی می‌دانند که با باتون نمی‌توان جوانان را قانع کرد بلکه با بیان واقعیت‌های انقلاب می‌توان شرایط مناسبی را در بیان واقعیت‌ها و روشنگری‌ها مهیا کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 999440

مهمترین اخبار ایران و جهان: