نیوز سیتی!
24 دی 1401 - 10:47

۳ دستگاه سی تی اسکن در مراکز درمانی آذربایجان غربی مستقر می شود

ارومیه - رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته از ۱۰ دستگاه سی تی اسکن در کشور که به استان‌ها تخصیص خواهد یافت سه دستگاه سهم استان است.

محمدامین ولی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه یکی از سه دستگاه سی تی اسکن بزودی در اشنویه مستقر می‌شود، افزود: کارهای اجرایی بیمارستان اشنویه که اکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد تا پایان سال جاری تمام می‌شود.

وی با بیان اینکه این پروژه از ۷۲ پروژه بیمارستانی در دست ساخت در کشور است که تا آخر سال کار اجرایی آن تمام خواهد شد، ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته و طبق وعده پیمانکار حداکثر تا دو ماه آینده، بیمارستان تحویل دانشگاه علوم پزشکی خواهد شد.

ولی زاده افزود: بیمارستان اشنویه در زمینی به مساحت ۳۵ هزار متر مربع با زیربنای ۶ هزار و ۷۰۰ متر مربع در سه طبقه در حال احداث بوده و عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۹۳ شروع شد و مجموع اعتبارات پیش‌بینی شده برای احداث آن ۳۶۰ میلیارد ریال است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی افزود: این بیمارستان دارای بخش‌های جراحی، زنان و زایمان، اورژانس، دیالیز، سی‌سی‌یو، آی‌سی‌یو، سه اتاق عمل، آزمایشگاه، درمانگاه تخصصی کودکان، داخلی، جراحی عمومی و قلب خواهد بود، اظهار کرد: این بیمارستان از ۶۴ تختخواب به ۸۱ تختخواب ارتقا یافته و دارای سه اتاق عمل است که با افتتاح آن شاخص‌های بهداشت و درمان در این شهرستان ارتقا خواهد یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: اشنویه از جمله شهرستان‌هایی است که از لحاظ مصوبات سفر استاندار در صدر قرار دارد و حداکثر تا بهمن عملیات اجرایی هشت پروژه فاخر شامل چهار خانه بهداشت، ۲ پایگاه اورژانس، یک پایگاه سلامت و تکمیل مرکز بهداشت بخش نالوس آغاز می‌شود.

وی با تقدیر از عملکرد خیرین در احداث ساختمان سی تی اسکن اشنویه اظهار کرد: این ساختمان نیز حدود ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در هفته‌های آینده به بهره برداری خواهد رسید.

تمامی خانوارهای روستایی اشنویه هم‌اکنون تحت پوشش خدمات بهداشتی و درمانی این شبکه قرار دارند و ۲۸ خانه بهداشت در روستاهای این شهرستان در حال ارائه خدمات پزشکی و درمانی هستند.

۵ مرکز بهداشتی درمانی شهری روستایی، بیمارستان نبی اکرم (ص) و کلینیک تخصصی سینا در حوزه بهداشت و درمان اشنویه هم‌اکنون در این شهرستان فعال هستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 975640

مهمترین اخبار ایران و جهان: