نیوز سیتی!
11 دی 1401 - 12:44

امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه بیرجند و دانشگاه‌های افغانستان

تفاهم‌نامه همکاری‌های آموزشی، پژوهشی، مهارتی و فناوری بین دانشگاه بیرجند و دانشگاه‌های آشنا و میوند کشور افغانستان به امضای روسای این دانشگاه‌ها رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، این تفاهم‌نامه‌ها با حضور روسای دانشگاه‌های آشنا و میوند کشور افغانستان در دانشگاه بیرجند امضا شد.

رئیس دانشگاه بیرجند در مراسم امضای این تفاهم‌نامه‌ها با اشاره به اشتراکات عمیق فرهنگی و تاریخی بین کشورهای ایران و افغانستان بر آمادگی این دانشگاه بیرجند برای همکاری بیش از پیش با دانشگاه‌های کشور همسایه در زمینه‌های مختلف به‌ویژه جذب دانشجو تاکید کرد.

احمد لامعی‌گیو با اشاره به رویکرد بین‌المللی دانشگاه بیرجند گفت که در حال حاضر بیش از ۵۰۰ دانشجوی بین‌المللی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

"عبدالقدیر راهب‌دوست" رئیس دانشگاه آشنا افغانستان هم ضمن بر شمردن زمینه‌های همکاری علمی، فراهم آوردن زمینه برای اعضای هیات علمی این دانشگاه به منظور ادامه تحصیل در مقطع دکترا را از اولویت‌های همکاری علمی ذکر کرد.

همچنین "محمد رسول حسینی" موسس دانشگاه میوند با تشکر از حمایت‌های دانشگاه بیرجند، انجام زمینه‌های دیگر همکاری علمی از جمله پژوهش‌های تحقیقاتی مشترک به‌ویژه در زمینه معادن را خواستار شد.

رئیس گروه همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه بیرجند هم در این نشست ضمن برشمردن مزیت‌های نسبی این دانشگاه برای همکاری با دانشگاه‌های افغانستان، بر ایجاد کارگروهی برای عملیاتی کردن توافقات صورت گرفته تاکید کرد.

حسین نویدی‌نیا گفت: گسترش ارتباطات علمی را در دستور کار داریم و جذب دانشجویان بین‌الملل کیفی از اولویت‌های دانشگاه بیرجند است.

دانشگاه بیرجند با بیش از ۱۲ هزار دانشجو به عنوان دانشگاه معین و مادر خراسان جنوبی محسوب می‌شود.

پایان پیام/۳۶۳۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 947440

مهمترین اخبار ایران و جهان: