نیوز سیتی!
26 دی 1401 - 00:21

برنامه‌های رویداد ۲۰۲۳ اردبیل در هفت محور تدارک دیده شده است

اردبیل - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: برنامه‌های رویداد ۲۰۲۳ اردبیل به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در هفت محور تدارک دیده شده است.

حسن محمدی ادیب در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: این برنامه‌ها در کمیته‌های ششگانه مورد بحث و بررسی قرار گرفته تا با همکاری دستگاه‌های مختلف در سه قالب استانی، ملی و بین المللی برگزار شود.

وی با اشاره به حضور قدرتمندانه استان اردبیل در نمایشگاه بین المللی گردشگری در تهران خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه که اکثر کشورهای عضو اکو حضور خواهند داشت تبلیغات گسترده ای را انجام می‌دهیم تا توانایی‌های استان اردبیل معرفی شده و در ابعاد متفاوت پایتخت گردشگری ۲۰۲۳ را معرفی کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: در کنار حضور توانمند در نمایشگاه نشست وزرا و سفرای کشورهای عضو اکو در بهار سال آینده برگزار خواهد شد تا ما بتوانیم جاذبه‌های گردشگری اردبیل را اعم از تاریخی، طبیعی و صنایع دستی معرفی کنیم.

محمدی ادیب اهمیت برندسازی در عرضه محصولات و سوغاتی‌های اردبیل را نظیر حلوای سیاه و عسل سبلان یادآور شد و بیان کرد: در قالب این رویداد تلاش می‌کنیم تا غذاها و آش‌های سنتی اردبیل را نیز معرفی کرده و بیش از هر زمان دیگر گردشگران خارجی را با این قابلیت‌های بی نظیر آشنا کنیم.

وی از توجه استاندار اردبیل برای برگزاری این رویداد با همکاری سایر دستگاه‌ها تقدیر کرد و افزود: در گام نخست باید زیرساخت‌های گردشگری در این استان به ویژه راه‌های دسترسی مناسب به مناطق گردشگری مهیا شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با تاکید بر ضرورت احداث هتل‌ها و مراکز اقامتی و آبدرمانی های مدرن با همکاری بخش خصوصی تصریح کرد: انتظار می‌رود این رویداد فرصت خوبی را در جذب سرمایه گذاری‌های خارجی برای تقویت صنعت گردشگری فراهم آورد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 979484

مهمترین اخبار ایران و جهان: