نیوز سیتی!
23 شهریور 1402 - 18:15

آیین سوگواری رحلت پیامبر در دهاقان + تصاویر و فیلم

مراسم عزاداری هیأت‌های مذهبی دهاقان به مناسبت رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) ظهر امروز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از دهاقان،  تجمع  هیأت‌های مذهبی دهاقان به مناسبت رحلت پیامبر اکرم(ص)  و شهادت امام حسن مجتبی(ع)  ظهر امروز با شور و سوگ برگزار شد.

 

 

هیأت‌های مذهبی از مقابل مساجد و حسینیه‌های خود عزاداری را شروع کرده و به سمت حسینیه اعظم شهر دهاقان حرکت و  در این مکان تجمع کردند.

 

در ادامه مراسم عزاداران دهاقانی پیر و جوان  با تشکیل صفوف زنجیر‌زنی و سینه زنی، همه با هم تا مسجد حضرت فاطمه زهرا(س)  عزاداری کردند.

مردم متدین و انقلابی شهرستان دهاقان در بیست و هشتمین روز از ماه صفر،  ضمن عزاداری برای آخرین پیام‌آور الهی و سومین اختر تابناک،  آمدند تا به همه دشمنان اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بفهمانند که تا آخرین نفس پای دین مبین اسلام و انقلاب اسلامی هستند. 

 

دختر نوجوان دهاقانی که هیأت‌های عزاداری را همراهی می‌کرد، در حاشیه این مراسم به خبرنگار فارس گفت: اقتدار زینب(س) به حجاب او بود، من ضمن رعایت حجاب اسلامی به همه آن‌هایی که سعی دارند دختران و زنان این سرزمین را از حجاب دور کنند، می‌گویم ما اجازه نخواهیم داد خون شهدای‌مان که اکثریت آن‌ها  در وصیت‌نامه خود به  موضوع عفاف و حجاب تأکید کردند پایمال شود.

در مسیر حرکت عزاداران ، موکب‌ها  برپا شده بود و  خادمین اهل بیت(ع)  هر کدام به طریقی از عزاداران پذیرایی کردند.

 

 

تجمع امت رسول الله(ص)  شهرستان دهاقان، پس از سخنرانی، اقامه نماز ظهر و عصر، قرائت زیارت حضرت رسول اکرم(ص) و توزیع اطعام به پایان رسید.

پایان پیام/۶۳۱۲۲

منبع: فارس
شناسه خبر: 1499540

مهمترین اخبار ایران و جهان: