نیوز سیتی!
07 شهریور 1402 - 11:09

مرزهای خسروی و پرویزخان نقش موثری در مراودات با کشور عراق دارند

کرمانشاه- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با تاکید بر توسعه مرزهای استان کرمانشاه، گفت: مرزهای خسروی و پرویزخان نقش موثری در مراودات با کشور عراق دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله مصطفی علما شامگاه دوشنبه در دیدار با مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه پس از ارائه گزارشات و روند فعالیت‌های تجاری گمرکات این استان با کشور عراق توسط مدیرکل گمرکات کرمانشاه، اظهار کرد: مراودات تجاری بین این ۲ مرز دارای سابقه‌ای طولانی است و تجار و بازرگانان اینها از دیر باز با هم به انجام فعالیت‌های تجاری و واردات و صادرات کالا مشغول بوده‌اند.

وی در ادامه از پتانسیل‌های مرزهای استان کرمانشاه به ویژه مرز پرویزخان یاد کرد و افزود: این مرز نقش بسزایی در اقتصاد مردم استان داشته و باید تجهیزات و زیر ساخت‌های مرزهای استان تقویت شود و با سعی و تلاش و تدبیر لازم کاری کرد که این زیر ساخت‌های در شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد.

امام جمعه شهرستان کرمانشاه تصریح کرد: با فراهم آوردن امکانات لازم در مرزهای استان هم صادرات این استان بیش از بیش فعال‌تر می‌شود و هم کالاهای مورد نیاز را می‌توان به راحتی وارد کرد.

آیت الله علما به سابقه فعالیت در مرز بین المللی خسروی اشاره و بیان کرد: این مرز یکی از باسابقه‌ترین مرزهای کشور در مراودات با کشور عراق بوده که امروز باید برای توسعه بیشتر و احیا آن در تمام زمینه‌ها تلاش کرد.

وی با تشکر از دستگاه‌های مربوطه در امر راهپیمایی اربعینی حسینی، گفت: روان‌سازی و سرعت بخشی به خروج زوار در مرز بین المللی خسروی امری بسیار مهم و حائز اهمیت بود که با همکاری همه دستگاه‌ها به خوبی در حال ارائه خدمات است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1474684

مهمترین اخبار ایران و جهان: