نیوز سیتی!
06 شهریور 1402 - 23:05

اعمال محدودیت جدید فرانسه برای پوشش زنان مسلمان در مدارس دولتی

وزیر آموزش فرانسه اعلام کرد که پوشیدن عبا یا ردای تمام قد در مدارس دولتی این کشور از سوی زنان مسلمان ممنوع خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزیر آموزش فرانسه از تشدید رویکرد اسلام‌هراسانه این کشور در قبال زنان مسلمان در مدارس دولتی خبر داد.

«گابریل عطل» وزیر آموزش فرانسه در آستانه فصل بازگشایی مدارس این کشور اعلام کرد که این کشور پوشیدن عبا، ردای گشاد و تمام قد، که برخی از زنان مسلمان استفاده می کنند را در مدارس دولتی منع می کند.

این مقام فرانسوی، در توجیه این اقدام اسلام‌ستیزانه پاریس، گفت که وقتی وارد کلاس درس می‌شوید، نباید بتوانید مذهب دانش‌آموزان را فقط با نگاه کردن به آنها تشخیص دهید!

طی سال های اخیر کشور فرانسه سیاست محدود کردن آزادی های مسلمانان را دنبال می کند که همین امر باعث تضعیف حقوق مسلمانان شده اند، حتی مساجد در فرانسه نیز از این سیاست دولتی در امان نمانده اند، در این راستا برخی از مساجد تحت نظر قرار گرفته و یا بسته می شوند.

فرانسه در سال ۲۰۰۴، حجاب را در مدارس ممنوع کرد و در سال ۲۰۱۰ ممنوعیت حجاب کامل صورت در انظار عمومی را تصویب کرد که خشم جامعه بیش از ۵ میلیونی مسلمان این کشور را برانگیخت.

فرانسه ۵.۷ میلیون مسلمان دارد که بزرگترین جمعیت مسلمان در اروپای غربی است. اما به گفته محققان آکادمیک، تبعیض، خشونت و سیاست ارتجاعی علیه این قشر باعث شده بسیاری از آنها به ویژه کسانی که از تحصیلات بالایی برخوردارند، برای دستیابی به فرصت های بهتر شغلی و شرایط مناسب تر از فرانسه مهاجرت کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1474184

مهمترین اخبار ایران و جهان: