نیوز سیتی!
11 شهریور 1402 - 18:47

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: استان بوشهر از ظرفیت بالای فرهنگی و هنری برخوردار است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: استان بوشهر در ابعاد مختلف فرهنگی و هنری از ظرفیت بالایی برخوردار است .

به گزارش خبرگزاری فارس از استان بوشهر، محمد مهدی اسماعیلی روز شنبه در نخستین برنامه سفر یکروزه خود به استان بوشهر در دیدار با امام جمعه بوشهر اظهار داشت: در استان بوشهر زنان نیز در عرضه مبارزات ضداستعماری جنوب نقشی بی بدیل ایفا کردند که نمونه بارز آن حماسه زنان لرده است. 

وی افزود: هنرمندان تئاتر استان بوشهر در به تصویر کشیدن جایگاه زنان تنگسیر بسیار موفق ظاهر شدند که این نشان ظرفیت‌ بالای هنرمندان استان است. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با اشاره ثبت روز بوشهر در تقویم رسمی اظهار کرد: تصویب ۱۸ اسفندماه به عنوان روز بوشهر در کنار ۱۲ شهریورماه سالروز شهادت رئیسعلی دلواری ۲ مناسبت مهم و برجسته برای معرفی این استان است. 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: مدرسه سعادت از برجسته‌ترین رویدادهای فرهنگی کشور و از افتخارات مهم استان بوشهر است. 

آیت الله صفایی بوشهری اظهار کرد: مدرسه سعادت آغازگر آموزش نوین در کشور بوده که در ادامه این سبک رفته رفته در کشور عراق نیز بکارگیری شد.  وی بیان کرد: بوشهر با سابقه درخشان خود پیشتاز در مبارزات ضد استعماری است که شهید رئیسعلی دلواری نیز در این حوزه نقشی ماندگار داشته است. 

شرکت در نشست شورای فرهنگ عمومی و هم‌اندیشی با هنرمندان، اصحاب فرهنگ هنر و رسانه و فعالان حوزه قرآن از دیگر برنامه های سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بوشهر است. 

وی در ادامه با حضور در تنگستان و در آستانه سالروز شهادت شهید رئیسعلی دلوار در همایش روز مبارزه با استعمار در شهر دلوار سخنرانی خواهد کرد. 

پیگیری مسائل کارکنان حوزه فرهنگ و هنر و نهادهای ذیل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه اسماعیلی به استان بوشهر است. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شنبه‌شب در پایان برنامه‌های سفر یک روزه خود بوشهر را به مقصد تهران ترک خواهد کرد.

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1481940

مهمترین اخبار ایران و جهان: