نیوز سیتی!
21 شهریور 1402 - 16:56

توصیه آل‌هاشم به هنرمندان و اهالی سینما

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: هنرمندان خود را اسیر سوژه‌های روشنفکری و سیاه نکنند. روایت ساده از خط زندگی و امید بخش داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در نشست صمیمی جمعی از فعالان سینمای تبریز با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در سینما ۲۹ بهمن به مناسبت روز سینما اظهار کرد: در تقارن روز تولد مرتضی آوینی با روز سینما چه زیباست که سینما را با عینک آوینی ببینیم و نقد کنیم و لذت ببریم.

وی افزود: مرتضی آوینی از کسانی بود که کوشید نوع جدیدی از سینما را ارائه نماید که متناسب با عرصه های معنوی انقلاب و دفاع مقدس باشد.

 امام جمعه تبریز با بیان اینکه سبک آوینی مبتنی بر حکمت و شهود بود و نام سینمای اشراقی را بر آن گذاشت، گفت:  با پررنگ شدن حضور معنویت در آثار سینمایی، گونه های جدیدی با عناوینی مختلف همچون سینمای دینی، سینمای معناگرا، سینمای ماورا و سینمای استعلایی یکی پس از دیگری پا به عرصه سینمای ایران نهادند.

وی افزود: سینما از هر وجهی برای ما مهم است. هم به عنوان دانشگاه همگانی با آموزش‌های  متنوع و هم محلی برای تفریح سالم و ارزان است.

آل‌هاشم اضافه کرد: هنرمندان  خود را اسیر سوژه‌های روشنفکری و سیاه نکنند. روایت ساده از خط زندگی و امید بخش داشته باشند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1496840

مهمترین اخبار ایران و جهان: