نیوز سیتی!
05 شهریور 1402 - 17:31

افزایش تخت‌های بستری بیمارستان سبلان اردبیل به ۲۵۶ تخت

اردبیل- مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اردبیل گفت: تخت‌های بستری بیمارستان سبلان از ۱۶۰ تخت فعال به ۲۵۶ تخت افزایش می‌یابد.

مهدی نیک سیرت در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در حال حاضر بیمارستان سبلان اردبیل با ۱۶۰ تخت فعال در بخش‌های ویژه آی. سی.یو، سی. سی.یو و ان. آی. سی.یو و ۵ اتاق عمل فعال است.

وی با اشاره به اینکه بیش از یک هزار مراکز طرف قرارداد با مدیریت درمان استان اردبیل همکاری می‌کنند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۴۵۹ مطب پزشکان و دندانپزشکان، ۲۲۰ داروخانه، ۲۲۷ مرکز پاراکلینیکی و ۱۰۰ درمانگاه و بیمارستان با ما همکاری مستقیم دارند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اردبیل مراکز بستری استان اردبیل را یادآور شد و بیان کرد: در حال حاضر دو بیمارستان اردبیل و ارس پارس آباد با ۲۰۶ تخت فعال در خدمت بیمه شدگان هستند که در کنار آن دو پلی کلینیک در اردبیل یک درمانگاه تخصصی در خلخال و یک درمانگاه عمومی در گرمی بیمه شدگان را پذیرش می‌کنند.

نیک سیرت از افزایش تخت فعال بیمارستانی در سبلان اردبیل به ۲۵۶ تخت فعال در آینده نزدیک خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم تا با ارتقای این بیمارستان در بخش‌های متعدد خدمات درمانی ویژه‌ای را به بیمه شدگان ارائه کنیم.

وی همچنین افزود در بیمارستان ارس پارس آباد با ۴۶ تخت فعال سه اتاق عمل و چهار بلوک زایمان و تخت لیبر در خدمت بیمه شدگان هستیم که در بخش‌های نوزادان بیمار، اورولوژی، جراحی عمومی، چشم، داخلی، زنان و زایمان قلب و عروق و کودکان خدمات بیمه‌ای و درمانی را ارائه می‌کنند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اردبیل ادامه داد: در شهرستان پارس آباد نیز با الحاق ساختمان شعبه به بیمارستان ارس تخت‌های بیمارستان از ۴۶ تخت فعال به ۹۶ تخت افزایش خواهد یافت.

نیک سیرت فعالیت مراکز درمانی سرپایی تحت پوشش مدیریت درمان استان اردبیل را یادآور شد و بیان کرد: پلی کلینیک شهید میرزا حسینی، درمانگاه خلخال، پلی کلینیک مشکین شهر و درمانگاه گرمی خدمات درمانی سرپایی را ارائه می‌کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1471784

مهمترین اخبار ایران و جهان: