نیوز سیتی!
21 شهریور 1402 - 08:02

افزایش ۱۰۰ درصدی حمایت‌های بیمه سلامت از زوج‌های نابارور چهارمحال و بختیاری

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۷۲ زوج نابارور استان تحت حمایت بیمه سلامت قرار گرفته‌اند، گفت: میزان حمایت‌ها و هزینه‌های درمان و اعمال جراحی‌های زوج‌های نابارور در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

علیرضا اصغرزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، با اشاره به ارائه خدمات و بهره‌مندی زوج‌های نابارور استان از بیمه سلامت، گفت: در سال گذشته ۲۳۸ زوج نابارور در مرکز ناباروری حضرت زهرا (س) شهرکرد تحت حمایت بیمه سلامت استان قرار گرفتند.

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به اینکه در سه ماهه نخست سال گذشته هزینه‌های درمان و اعمال جراحی ۳۸ زوج از سوی بیمه سلامت استان تامین شد، افزود: در سه ماهه نخست سال جاری این تعداد به ۷۲ زوج افزایش یافت، میزان هزینه‌های درمان و اعمال جراحی زوج‌های نابارور در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه طرح بیمه سلامت از سال ۱۴۰۰ تا کنون در استان آغاز شده است، یادآور شد: از شروع این طرح در استان ۲ هزار و ۵۴۶ نفر از مادران باردار نشان‌دار و بیمه شده‌اند، البته مادران بالای ۴۹ سال و آزمایشات تعیین جنسیت در زمره بیمه سلامت قرار نمی‌گیرند.

اصغرزاده بیان کرد: از ابتدای طرح ۷۸۶ بیمار با هدف کاهش هزینه‌های بستری جهت اعمال جراحی ناباروری نشان‌دار و تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند.

مدیرکل بیمه سلامت استان در پایان خاطرنشان کرد: از سال ۱۴۰۰ تا کنون ۱۲ هزار و ۲۷۸ نسخه الکترونیکی برای بیماران تحت حمایت بیمه سلامت استان صادر شده است.

پایان پیام/ ۶۸۰۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1495640

مهمترین اخبار ایران و جهان: