نیوز سیتی!
14 شهریور 1402 - 00:23

۵ میلیون تن کالا از آذربایجان غربی به خارج کشور صادر شد

ارومیه- ناظر گمرکات آذربایجان غربی گفت: طی ۵ ماهه نخست سال جاری، ۲ میلیارد و ۴۲۲ میلیون دلار صادرات به وزن ۵ میلیون تن از گمرکات استان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، خالد جنگجو عصر دوشنبه در نشست خبری شورای هماهنگی مدیران استانی تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی استان افزود: صادرات از گمرکات استان از لحاظ وزنی ۵۵ درصد و از نظر ارزشی ۴۹ درصد رشد دارد.

وی با اشاره به فعالیت ۶ بازارچه مرزی استان افزود: رشد ۵۴ درصدی از لحاظ وزنی و ۱۰۴ درصدی از نظر ارزشی صادرات از این بازارچه‌ها انجام شده است.

جنگجو در خصوص واردات از گمرکات استان نیز گفت: واردات استان طی ۵ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۲۶ درصدی را شاهدیم.

وی در آمد گمرکات استان ۱۷ هزار و ۱۷۲ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: درآمد گمرکات استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۹ درصد رشد دارد.

ناظر گمرکات استان از تردد ۱۱ هزار و ۷۰۰ نفر مسافر از مبادی رسمی طی ۵ ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: یک هزار و ۸۱۲ دستگاه کامیون برای حمل و نقل تردد داشت.

داوود رحیمی، دبیر کمیسیون هماهنگی امور بانک‌های استان نیز در این جلسه افزود: مجموع منابع بانکی استان طی سال جاری تا پایان مرداد ماه هزار و ۶ هزار میلیارد ریال بود که نسبت به سال گذشته رشد ۳.۵ درصدی را شاهدیم.

وی ادامه داد: طی سال جاری تا پایان مرداد ماه، ۹۴۴ هزار میلیارد ریال میزان مصارف استان در شبکه بانکی استان بوده که نسبت به سال گذشته رشد ۱۱.۵ درصدی داشتیم.

رحیمی تصریح کرد: ۱۱٠ درصد منابع استان جذب مصارف شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1485584

مهمترین اخبار ایران و جهان: