نیوز سیتی!
11 آبان 1402 - 12:10

ما در فلسطین یا به حقمان می‌رسیم یا شهید می‌شویم

مؤسس گردان های قسام در قدس گفت: ما با چهل نفر شروع کردیم و الان حداقل چهل‌هزار نفر نیروی آموزش دیده داریم و با پیروی از امام علی(ع) که فدایی واقعی اسلام بود، خود را فدای اسلام و قبله اول مسلمین می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، تیسیر سلیمان از مؤسسین گردان‌های قسام در فلسطین در اجتماع شباب‌المقاومه در مسجد امام خمینی دانشگاه رازی، ضمن ابراز خرسند از حضور در جمعه اهالی استان کرمانشاه اظهار کرد: من تیسیر سلیمان از شهر قدس هستم. من از عضو جبهه مقاومت حماس و از مؤسسین گردان‌های قسام در قدس هستم و از گروه‌های ویژه‌ای که رژیم صهیونیستی را اسیر کردند و چهل سال با رژیم صهیونیستی درگیر هستم.

وی افزود: صدها هزار نفر از ماها به زندان افتادند. مردم فلسطین بیش از صد هزار شهید در این چند دهه تقدیم کرده‌اند و بیش‌تر از یک‌میلیون فلسطینی در زندان‌های رژیم زندانی شدند، بیش از 600 هزار نفر مجروح شدند در این سال‌ها و پانصد شهر و روستا را به‌طور کامل خراب کردند.

عضو جریان حماس در فلسطین عنوان کرد: میلیون‌ها درخت زیتون که نماد مردم فلسطین و محل اشتغال آن‌ها بود را از ریشه درآوردند و به‌جای آن شهرک‌سازی کردند. حداقل یک‌میلیون نفر فلسطینی را در این سال‌ها از فلسطین بیرون کردند و همچنان روزانه داریم اسیر و شهید می‌دهیم.

* ما چهل نفر جوان بودیم که گردان قسام قدس را تشکیل دادیم.

سلیمان در خصوص شروع فعالیت جهادی‌اش و نحوه تشکیل گردان‌های قسام گفت:‌ سی سال پیش من یک دانشجوی معمولی در دانشگاه بودم، هرروز خبر شهادت یکی از دوستانم را می‌شنیدم. چهل نفر جوان بودیم که گرد هم آمدیم و گردان قسام قدس را تشکیل دادیم.

وی افزود:‌ نه سلاحی داشتیم و نه پولی، ولی یک اراده‌ی جدی برای مبارزه داشتیم. سلاح نداشتیم و به همین خاطر مجبور بودیم حمله کنیم به پادگان‌های رژیم صهیونیستی و سلاح‌های خود آن‌ها را بگیریم و عملیات کنیم. می‌رفتیم، سربازشان رو ربوده و سلاحشان را برمی‌داشتیم و با سلاح‌های خودشان تعدادی زیادی از صهیونیست‌ها را به هلاکت رساندیم.

*الگوی ما در عملیات‌های استشهادی و فدایی امام علی(ع) هست

سلیمان الگوی عملیات‌های استشهادی و فدایی را امام علی(ع) دانست و بیان کرد: هر یک از ما که این عملیات را انجام می‌دادیم یک فدایی بودیم. فدایی یعنی چه در نظر ما؟ فدایی برای ما یادآور آقای ما امام علی‌بن‌ابیطالب(ع) هست و ایشان برای ما یک الگو و اسوه بودند در آن زمان که جان خود را برای حضرت رسول(ص) فدا کرد و در بستر ایشان خوابیدند. او در جای حضرت رسول(ص) خوابید تا جان او را محافظت کند و خودش را آماده‌ی شهادت کرد. امام علی(ع) یک فدایی بود و درواقع ما برای عملیات‌های استشهادی و فدایی اسوه و الگوی خود را ایشان می‌دانیم مخصوصاً در عملیات‌هایی احتمال شهید شدن بالابود.

وی افزود: بعد از یک سال از زمانی که ما آغاز به فعالیت کردیم، 40 نفر بودیم که کتائب قسام را تشکیل دادیم که یکی از آن‌ها همان اسم مشهوری است که شما از طریق رسانه اسمش را شنیدید محمد ضیف بود.

محمد ضیف در آن زمان می‌گفت که اگر من 1000 جوان جهادی داشته باشم با اسرائیل می‌جنگم و این سؤال شد که چطور امکان‌پذیر هست این اتفاق، این سؤال در 3-4 هفته‌ی قبل برای من پاسخ داده شد و او به حرف خود عمل کرد. من دریکی از عملیات‌ها به همراه محمد ضیف زخمی و دستگیر شدم ولی هنوز موفق به دستگیری محمد ضیف نشده‌اند. در آن عملیات 5 نفر اسرائیلی را دستگیر کردیم که برای تبادل اسیرهایمان در زندان اسرائیل از آن‌ها استفاده کنیم. در آن زمان من را محکوم به زندان تا آخر عمر کردند.

* نحوه شکل‌گیری طوفان‌الاقصی

تیسیر سلیمان اشاره به تصاویر قدس در مکان برگزاری داشت و بیان کرد: صهیونیست‌ها در مسجد قدس که تصاویرش در اینجا به نمایش گذاشته‌شده است به قدس تجاوز کردند، به زنان ما تعرض کردند و کودکان و مردان و زنان ما را دستگیر کردند.

وی شکل‌گیری طوفان‌الاقصی را چنین خاطرنشان کرد: کار را به‌جایی رساندند که خون حماس به جوش آمد و با فریاد رسا گفت بس است و از دو سال قبل هشدارهایی به رژیم صهیونیستی داد که اگر این وضع ادامه پیدا کند ما جواب می‌دهیم و این شد که «طوفان الاقصی» شکل گرفت و این طوفان یک حرکت سریعی است در مقابل انبوه سلاح و مهمات و سربازان رژیم صهیونیستی حضور پیدا کرد و بحمدالله پیروزی‌های فراوانی به دست آمد.

این مجاهد فلسطینی در خصوص به میدان‌آوری نیروهای حماس ابراز داشت:  حماس 4000 از نیروهای خود را فراخواند و از بین آن‌ها 1200 نفر که از نیروهای ویژه محسوب می‌شدند را برای انجام این عملیات به کار گرفت و در ابتدا به آن‌ها گفته شد که در این عملیات دیگر بازگشتی نیست و همه‌ی آن 1200 نفر قبول کردند و امام علی(ع) را الگوی خودشان قراردادند.

وی افزود:‌در طوفان الاقصی موفق شدیم که در 20 دقیقه اول عملیات، 30 سرباز صهیونیستی را به اسارت گرفتیم. ما فکر می‌کردیم که این عملیات 24 ساعت به طول می‌انجامد، درصورتی‌که در 4 ساعت انجام عملیات 15 پایگاه و 21 شهرک سقوط کرد. حداقل 1400 نفر به هلاکت رسانده شدند، 200 نفر اسیر و 200 نفر مفقود شدند و تعداد 1500 نفر هم دچار مجروحیت جدی شدند.

*کتائب قسام برای انجام عملیات طوفان الاقصی، 3 بخش مهم را در نظر گرفت.

تیسیر سلیمان 3 بخش مهم عملیات طوفان‌الاقصی برشمرد:

مرحله اول - ورود به شهرک‌ها و اسیر گرفتن: که در جریان این ورود به شهرک‌ها علاوه بر ایجاد رعب و وحشت در دل صهیونیست‌ها، به اطلاعات مهمی زیادی دسترسی پیدا شد که در 2 مورد از این شهرک‌ها توانستیم به آرشیو‌های امنیتی مهم دسترسی پیدا کنیم و اسیر کردن بعضی از فرماندهان رژیم صهیونیست اطلاعات خوبی دست ما رسید که بسیار ما را کمک کرد.

مرحله دوم - تحمل حملات اسراییلی‌ها و پاسخ به حملات موشکی آن‌ها: در عملیات طوفان‌الاقصی تا الآن حداقل ده هزار موشک به سمت شهرک‌هایشان شلیک‌شده است.

مرحله سوم-  مواجه با ورود زمینی رژیم صهیونیستی به غزه: که در این روزها شروع‌شده است.

*نیروهای 40 نفره دیروز، امروز حداقل 40 هزار نفر شده است.

سخنران اجتماع شباب‌المقاومه گفت: در عملیات پاسخگویی به تجاوزات زمینی اسرائیل در روز گذشته حداقل 20 نفر از آن‌ها به هلاکت رسیده شدند که رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کرد که فقط 2 نفر کشته شدند و امروز بعدازاین همه تصاویری که مخابره شد در رسانه‌ها آن‌ها را مجبور کرد که بگویند 15 نفر کشته شدند درحالی‌که آمار خیلی بیشتر از این‌ها بود.

ما وقتی شروع کردیم 40 نفر بودیم، ولی الآن حداقل 40 هزار نفر هستیم. ما الآن دارای نیروهای آموزش‌دیده، موشک‌های فراوان، تونل‌های خیلی مهم که تا خود سرزمین فلسطین اشغالی ادامه دارد.

*عمق تونل‌های زیرزمینی مابین 10 تا 50 متر زیرزمین هست.

عضو جریان حماس اشاره‌ای داشت به مسئله تونل‌ها که امروزه اسرائیل مدام آن را مطرح می‌کنند و گفت: درواقع راه‌های زیرزمینی محل عبورهای زیر‌زمینی، محل ذخیره سلاح و آموزش‌های ما هست. اسرائیل می‌خواهد قبل از ورودش همه‌چیز را ویران و خراب کند تا از نو بسازد، اما باوجوداین تونل‌هایی کار آن‌ها بسیار مشکل شده است و ما این تونل‌ها را نیاز داریم. تونل‌های زیرزمینی در فلسطین کاربردهای متفاوت و استراتژیکی برای ما دارد و یک فاکتور مهم برای نبرد با رژیم صهیونیست هست. این تونل به سه نوع: بعضی از این‌ تونل‌ها وارد رژیم صهیونیستی می‌شود، بعضی کاربرد دفاعی دارد، بعضی هم مخصوص مخزن سلاح ما هست.

وی در خصوص الهام گرفتن حفر تونل‌ از پیامبر اسلام(ص) گفت: در بحث حفر تونل‌ها ما کاری را انجام دادیم که پیامبر اسلام(ص) انجام دادند و آن حفر تونل‌های زیرزمینی است. در آنجا که همه‌ی احزاب جمع شدند که پیامبر و یارانشان را بکشند و از این تونل‌ها استفاده کردند. ما 30 سال هست که بر روی احداث این تونل‌ها کار می‌کنیم و از آن‌ها استفاده می‌کنیم و جوانانمان را در این تونل‌ها آموزش دادیم. عمق تونل‌های زیرزمینی مابین 10 تا 50 متر زیرزمین هست و بدون نقشه کسی نمی‌تواند وارد این تونل‌ها بشود و راه را گم می‌کند.

*بعضی‌ها می‌گویند چرا شما عملیات‌ «طوفان‌الاقصی» را انجام دادید؟

وی گفت: رژیم صهیونیستی همه‌جا را دارد بمباران می‌کند به اسم اینکه می‌خواهم حماس را نابود کنم. او رحمی به مسجد و بیمارستان و کودک و زنان هم ندارد. اگر ما این عملیات را انجام نمی‌دادیم، آیا روزانه کشته، شهید و اسیر نمی‌دادیم؟ در این ده سال گذشته 5 عملیات نظامی علیه ما صورت گرفته است که در جریان آن‌ها 10 هزار نفر از ما را شهید کردند. گردان‌های قسام اکنون اعلام آمادگی کردند که ما اسلحه جمع‌آوری می‌کنیم و آماده‌ی مواجهه می‌شویم.

عضو فعال گردان‌های قسام افزود: یک ضرب‌المثل اسرائیل هست که می‌گویند: هرکسی که سیلی اول را بزند، برنده خواهد شد؛ و ما این سیلی را زده‌ایم و به فضل خداوند برنده می‌شویم. حدود 10 هزار اسیر فلسطینی امروز در زندان‌های‌ رژیم صهیونیستی وجود دارد که در میان آن‌ها کودکان، زنان، مریض‌ها و سالمندان هستند. ما چندین سال است داریم فشار می‌آوریم و درخواست می‌کنیم که این‌ها را آزاد کنید، ولی هیچ فایده‌ای نداشته است تاکنون و متوجه شدیم که بعدازاین عملیات هم به سبب ناراحتی و حجم عصبانیتشان وارد زندان شدند و از افراد محصور در زندان به شهادت رساندند به سبب کینه‌ای که از این عملیات به دل گرفتند به زندانیان فشار آورده‌اند و شکنجه‌های خود را بیشتر کردند. ما امروزه اعلام کردیم که اگر رژیم صهیونیستی، این 200 سربازی که ما به اسارت درآوردیم را می‌خواهد باید آن 10 هزار نفر زندانی فلسطینی را آزاد کند.

* ما با پیروی از الگوی خود، امام علی(ع)، خود را فدای اسلام و قبله اول مسلمین می‌کنیم.

سخنران اجتماع شباب المقاومه گفت: هدف از مقابله با اسرائیل را این‌طور بیان کرد: ما داریم از مسجدالاقصی دفاع می‌کنیم، از مسجدی که قبله‌ی اول مسلمین بوده است، محل رشد و رسالت و عبادت انبیا بوده است، مسجدی که نامش چندین بار در قرآن آمده است، مسجدی که امر صلات و نمازخواندن ازآنجا خوانده شد. دفاع از قبله‌ی اول، عقیده‌ی ماست و از آن کوتاه نمی‌آییم. چرا مسلمانان باید از زیارت این مسجد محروم باشند؟ چرا نمی‌گذارند مسلمان‌ها به این مسجد آمده و نماز بخوانند؟ چرا مسجدی که از صدر اسلام موردتوجه و تأیید پیامبران بوده محصورشده است؟

سلیمان عهدی را با جوانان ایرانی داد و گفت: ما بچه‌های حماس، با شما عهد می‌بندیم که تازنده‌ایم مبارزه کنیم و برای این عقیده بجنگیم. ظاهراً این است که ما با اسراییل می‌جنگیم، درصورتی‌که کشورهای اروپایی و آمریکایی پشت آن‌ها هستند و به آن‌ها یاری می‌دهند. ما قول می‌دهیم از الگوی خود امام علی(ع) پیروی کنیم و همان‌طور که ایشان بارها خود را فدای اسلام کردند، ما فدایی فلسطین و آرمان فلسطین و قبله اول مسلمین شویم.

*همانند اهالی بدر، می‌جنگیم، ایستاده‌ایم و تسلیم نمی‌شویم.

وی اشاره‌ای به مشکلات مقابله با اسرائیل کرد و گفت: ما در فلسطین مشکل نیروی انسانی برای مبارزه با رژیم صهیونیستی نداریم، تنها مشکل ما سلاح و ادوات جنگی هست، راه‌های رسیدن سلاح و ادوات به فلسطین الآن بسته است؛ اما نگران نیستیم و به‌مانند اهالی بدر می‌جنگیم و ایستاده‌ایم و تسلیم نمی‌شویم.

وی در خصوص ادعاهای فراوان اسرائیل افزود: اسرائیل ادعای فراوانی دارد و دیشب هم موشک‌های ما به سمت دیمونا روانه شد و آنجا را هدف قرارداد، دیمونایی که توسط گنبد آهنین و تجهیزات و ادوات پیشرفته محافظت می‌شد. آن‌ها ادعا کردند که با هزار موشک هم نمی‌توانند تلاویو را بزنند، درصورتی‌که ما با هزار موشک تلاویو را زدیم. ان‌شاءالله مرحله بعدی که شما شاهد آن خواهید بود و ما ادامه می‌دهیم، شکستن کامل رژیم صهیونیستی است و از شما می‌خواهیم برای ما دعا کنید و اعتماد کنید به این نیروهای مجاهدی که در میدان هستند.

*از حمایت‌های سیاسی و نظامی رهبر تشکر ویژه‌ای دارم.

سلیمان تشکر ویژه‌ای از همراهان عملیات طوفان الاقصی در جبهه مقاومت و بالأخص ایران داشت و گفت: باید در اینجا تشکر کنم از همراهان ما در حزب‌الله لبنان و یمن. ما ممنون شما مردم ایران هستیم و از رهبر تشکر ویژه‌ای دارم که از ما حمایت‌های سیاسی و نظامی می‌کنند و حس ما این است که شما در این نبرد با ما شریک هستید و در کنار ما هستید.

وی نویدی به مردم ایران داد و خاطرنشان کرد: همه باید به این فکر کنیم که اسرائیل به آخر خود نزدیک شده است. ما نمی‌پذیریم که حتی یک اسراییلی در سرزمین ما بتواند زندگی کند و همه باید با هواپیماهای اروپایی و آمریکایی خودشان بروند از این سرزمین. این سخن من به شما مردم ایران هست که بدانید: «به خدا قسم تا آخرین فشنگمان و تا آخرین قطره خونمان می‌جنگیم و ذلت را نمی‌پذیریم یا باید به حقمان برسیم یا شهید خواهیم شد».

منبع: فارس
شناسه خبر: 1558640

مهمترین اخبار ایران و جهان: