نیوز سیتی!
24 آبان 1402 - 17:20

فعالیت ۱۵ نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس مددجویان بهزیستی زنجان

سرپرست بهزیستی استان زنجان گفت: تاکنون ۱۵ واحد نیروگاه تجدید پذیر مقیاس کوچک توسط مددجویان زیر پوشش بهزیستی در روستاهای استان آغاز به کار کرده است.

 به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، روح‌اله خدابنده‌لو سرپرست بهزیستی استان زنجان ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با بیان اینکه یکی از برنامه‌های بهزیستی تسهیل اشتغال و توانمندسازی مددجویان است، اظهار کرد: ایجاد اشتغال، کمک به معیشت، رفع فقرو توانمند سازی اقتصادی گروه‌ها و اقشار کم برخوردار ساکن روستا و افزایش تولید انرژی برق از منابع تجدید پذیر از مهمترین اهداف اجرایی  عقد تفاهم نامه با بسیج سازندگی است.

سرپرست بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه درخواست‌های ۶۰۰ مددجوی ساکن در روستا، برای نصب و راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی کوچک خانگی ثبت شده است، ادامه داد: از این تعداد ۱۰۳ درخواست در سامانه مهرسان ثبت نام شده و ۱۵ نفر بصورت فعال در حال فعالیت هستند و بزودی ۱۱ نفر دیگر نیز به این فعالیت خواهند پیوست.

وی افزود: در این طرح که با حمایت بانک‌های عامل و تفاهم‌نامه چند جانبه با ادارات اجرا می‌شود، اقشار کم درآمد می‌توانند با استفاده از تسهیلات قرض‌الحسنه کم‌بهره و بلند‌مدت و اجرای آن در فضاهای بلااستفاده منازل مسکونی خود مانند پشت بام ضمن کمک به تولید انرژی الکتریکی با راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی، از درآمد آن نیز بهره‌مند شوند.

خدابنده‌لو پرهیز از استفاده از سوخت فسیلی، کمک به حفظ محیط زیست، صرفه جویی در مصرف آب، محرومیت‌زدایی، حمایت از ساخت داخل، ایجاد اشتغال و توسعه انرژی‌های پاک از جمله مزایای ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی برشمرد.

سرپرست بهزیستی استان زنجان بیان کرد: پس از ثبت نام افراد در سامانه درخواست تسهیلات اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی، جهادگران بسیج سازندگی کارآفرینان را همراهی و در زمینه کار اجرا و نصب پنل‌های نیروگاه‌های خورشیدی اقدام می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: نصب پنل‌های خورشیدی از ۵ تا ۲۰ سال توسط بسیج سازندگی ضمانت اجرایی دارد و بعد از دریافت تسهیلات و اجرای پروژه، برای حمایت و تسهیل در پرداخت اقساط با استفاده از فروش برق تولیدی سود حاصل از در آمد ایجاد شده در اختیار متقاضی و کارآفرین قرار می‌گیرد.
پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1573340

مهمترین اخبار ایران و جهان: