نیوز سیتی!
22 مهر 1402 - 20:09

استاندار قم: از ظرفیت دانشجویی در مدیریت استان استفاده می‌شود

استاندار قم با بیان اینکه در حوزه‌های مختلف از ظرفیت دانشجویی برای مدیریت استان استفاده خواهیم کرد، گفت: دانشجویان و روسای دانشگاه‌ها اتاق فکر ما محسوب می‌شوند بدین جهت برای مدیریت استان در حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه فرهنگ از ظرفیت دانشجویی استفاده خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سیدمحمد آقامیری عصر امروز در جلسه دیدار با روسای دانشگاه‌های استان قم که در سالن امام جواد(ع) محل‌ استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: عمده اهدافی که بنده در مدیریت استان درحال پیگیری و اجرای آن هستم مربوط به مسائل فرهنگی است.

وی افزود: مدیریت جدید استان به‌دنبال این است که تمام فعالیت‌های انجام شده به صورت مدون پیوست و مبنای فرهنگی داشته باشد. این موضوع بارها به مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و دولتی قم اطلاع داده شده است.

استاندار قم تصریح کرد: واقعیت این است توسعه فرهنگ از دانشگاه‌ آغاز می‌شود و دانشگاه را می‌توان معدن فرهنگ دانست. از روسای دانشگاه‌های استان تقاضا داریم نسبت به توسعه و ترویج فرهنگ در ابعاد مختلف ما را یاری کنند.

وی اشاره کرد: برای توسعه فرهنگ نیازمند ساخت یک فرد فرهنگی هستیم و برای رسیدن به این موضوع دانشگاه اولین نقطه و مکان محسوب می‌شود.

آقامیری با بیان اینکه رهبر انقلاب نگاه ویژه‌ای به حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها دارند، گفت: این نوع نگاه تکلیفی برای ما مدیران ایجاد می‌کند که بخش عمده تمرکز و فعالیت‌هایمان را در دانشگاه‌ها دنبال‌ کنیم.

وی با اشاره به اینکه به‌دنبال افزایش اعتبارات راهیان نور در دانشگاه‌ها هستیم، عنوان کرد: اتفاقی که طی روزهای اخیر رخ داد بودجه آموزش و پرورش برای اعزام دانش‌آموزان به راهیان نور را ۱۰ برابر افزایش دادیم.
 
استاندار قم بیان کرد: علاوه بر راهیان نور دانش‌آموزان به‌دنبال افزایش اعتبار راهیان نور دانشجویی هستیم که به زودی مصوب خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه در حوزه‌های مختلف از ظرفیت دانشجویی برای مدیریت استان استفاده خواهیم کرد، گفت: دانشجویان و روسای دانشگاه‌ها اتاق فکر ما محسوب می‌شوند بدین جهت برای مدیریت استان در حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه فرهنگ از ظرفیت دانشجویی استفاده خواهیم کرد.

آقامیری با بیان اینکه دانشگاه‌ها نسبت به برگزاری کلاس‌های معارفی، معرفتی و جریان‌شناسی برای اساتید اهتمام بیشتری داشته باشند، تاکید کرد: باتوجه به بارش تبلیغات منفی که سال‌هاست در کشور ما جاری است، برخی اساتید در مسائلی همچون معارف و جریان‌شناسی‌ها ضعف دارند. گاهی اوقات این عدم آگاهی‌ها باعث می‌شود دانشجو از طریق استاد به انحراف کشیده شود.

وی افزود: برای حل این مشکل نیازمند این هستیم که دانشگاه‌ها اهتمام جدی و بیش‌تری درخصوص برگزاری کلاس‌های معارفی، معرفتی و جریان‌شناسی برای اساتید داشته باشند.

استاندار قم در ادامه ضمن تاکید ارزیابی اساتید در دانشگاه‌ها، مطرح کرد: ارزیابی اساتید در دانشگاه نکته مهم دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد. متاسفانه در دفعات گزارشاتی ارسال شده مبنی بر اینکه برخی اساتید شان و منزلت جایگاه استادی را در کلاس حفظ نمی‌کنند.

آقامیری با بیان اینکه حضور رئیس دانشگاه میان دانشجو‌ها می‌تواند تاثیر مثبتی در فضای دانشگاه داشته باشد، گفت: با این اقدام می‌‌شود فضای دانشگاه را بهتر مدیریت کرد. دانشجو اگر ببیند رییس دانشگاه به جمع دانشجویی اهمیت می‌دهد، تعامل خود را در فضای دانشگاه افزایش می‌دهد.

پایان پیام/۷۸۰۳۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1538040

مهمترین اخبار ایران و جهان: