نیوز سیتی!
24 مهر 1402 - 19:59

چه کسانی از آرامش «سی‌سخت» نگرانند؟

اعضای فعلی شورای اسلامی شهر سی سخت می‌دانند که مردم این شهر دیگر تحمل دعواها و درگیری‌ها و منیت‌ها را نداشته و انتظار این است اجازه ندهند دوباره با روشن شدن شعله حاشیه‌ها آرامش و امنیت روانی مردم سی‌سخت به هم بریزد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سی‌سخت؛ شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا یکی از شهرهای ویژه استان کهکیلویه و بویراحمد به شمار می‌رود که به لحاظ علمی و پرورش نخبگان و همچنین حوزه فرهنگی یکی از شهرهای ویژه استان است.

شهری نخبه پرور و البته گردشگر پذیر و توریستی در دامنه دنای همیشه سرفراز از سی سخت مکانی برای جلب و جذب توریست و گردشگر ساخته که در صورت رسیدگی بیشتر از سوی مسئولان این شهر قطب گردشگری جنوب کشور خواهد شد.

هر چند در دولت کنونی پروژه‌های مهم عمرانی سی سخت جان دو چندانی گرفته و اکنون با حفر تونل‌های دوقلو در جاده یاسوج سی‌سخت و حذف گردنه سخت گذر و همچنین انعقاد قرارداد ساخت بزرگترین پل معلق بر روی این جاده در آینده سی‌سخت توسعه بیشتری پیدا خواهد کرد.

شاید یکی از بی‌حاشیه‌ترین شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد شهر سیسخت مرکز شهر دنا است شهری که مردم آن به جز کار و تلاش و جوانان آن به غیر از علم اندوزی به هیچ حاشیه‌ای تاکنون فکر نکرده‌اند.

اما همین شهر در یک دهه اخیر متاسفانه گرفتار حاشیه‌های مدیریت شهری و شوراها شده است به نحوی که در برهه‌ای از زمان به دلیل درگیری‌های میان اعضای شورا و شهرداری چهره زشت و ناپسندی به خود گرفته بود که رسانه‌ها نیز در آن برهه برای ختم غائله تمام قد وارد میدان شدند تا جلوی این حاشیه‌ها را بگیرند.

حاشیه‌ها ادامه پیدا کرد تا اینکه در ابتدای همین دوره نیز دوباره شورا و شهردار به انسداد خوردند و زمان بسیاری برای خدمت به مردم از سوی شورا و شهرداری تلف شد.

کشمکش‌ها حتی به درگیری‌های ناپسند لفظی هم منجر گردید تا اینکه ترکیب اکثریت و اقلیت شورا به هم خورد و شهردار دوره جدید عطای کار را به لقایش بخشید و رفت.

شنیده‌ها حاکیست بعد از رفتن صیادی از شهرداری سی سخت باز این آتش زیر خاکستر سر برآورده و معلوم نیست که چرا و به چه دلیل برخی اعضای شورای اسلامی شهر به دنبال شخم زدن آرامش کنونی هستند.

وقتی که دو سال بیشتر به پایان دوره شورا و شهرداری کنونی زمان باقی نمانده معلوم نیست چرا شورای شهر سی‌سخت قصد ورود دوباره به حاشیه‌ها را دارد و سوال اینجاست که آیا آنها با آرامش و بی‌حاشیه بودن سی‌سخت نگرانند و با آرامش شهر مشکلی دارند که دوباره به دنبال جنگ و دعوا هستند و مهم‌تر این که چه منفعتی در حاشیه‌سازی برای شهر سی سخت دارند که از آرامش در سی‌سخت نگرانند؟.

از کجا معلوم که با دست زدن به وضعیت فعلی مدیریت شهر سی‌سخت زخم دیگری باز شود و شهر از حاشیه‌ها دوباره به کما نرود. 

اعضای فعلی شورای اسلامی شهر سی سخت می‌دانند که مردم این شهر دیگر تحمل دعواها و درگیری‌ها و منیت‌ها را نداشته و انتظار این است اجازه ندهند دوباره با روشن شدن شعله حاشیه‌ها آرامش و امنیت روانی مردم سی‌سخت به هم بریزد.

شهری که بعد از زلزله بیش از هر چیز نیاز به آرامش داشته تا مسئولان دولتی هم بتوانند در فضای آرام خدمات بیشتری به این شهر ارائه کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1540240

مهمترین اخبار ایران و جهان: