نیوز سیتی!
15 آبان 1402 - 12:59

جشنواره استانی قصه‌گویی در همدان برگزار می‌شود

دبیر بیست و پنجمین جشنواره قصه گویی استان همدان با اشاره به برگزاری این جشنواره گفت: داوری جشنواره ۲۴ و ۲۵ آبان‌ماه در همدان برگزار خواهد شد.

مریم شریف‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه بیست و پنجمین جشنواره استانی قصه‌گویی در همدان هفته آینده برگزار می‌شود افزود: مهلت ارسال قصه‌ها به جز قصه ۹۰ ثانیه‌ای به اتمام رسیده است.

وی گفت: در مجموع ۲۹۸ نفر از استان همدان برای قصه‌گویی در سایت ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۲۲۳ اثر بارگذاری شده است.

دبیر بیست و پنجمین جشنواره قصه گویی استان همدان با بیان اینکه در حال پایش اولیه آثار بر اساس ستانداردهای اعلامی در فراخوان هستیم تصریح کرد: بعد از پایش آثار منتخب وارد رقابت در جشنواره  استانی قصه‌گویی خواهند شد.

وی با بیان اینکه داوری بیست و پنجمین جشنواره قصه‌گویی استانی ۲۴ و ۲۵ آبان‌ماه برگزار خواهد شد، گفت: در این دو روز داوری آثار با حضور داورانی از همدان، مرکزی و زنجان انجام می‌شود.

شریف‌زاده خاطرنشان کرد: در این دو روز قصه‌گویان به اجرای قصه خود می پردازند و با توجه به دستوالعمل داوری آثار آنها مورد داوری قرار گرفته و بعد از رای داوران حاضر در جشنواره استانی نفرات برگزیده به بخش کشوری راه پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: داوران جشنواره فریبا عزتی حق از همدان، فاطمه مددی از استان مرکزی و عزیزه ریحانی منفرد از استان زنجان خواهند بود و فاطمه نظری ناظر جشنواره از استان زنجان میهمان ما در این دو روز هستند.

دبیر بیست و پنجمین جشنواره قصه گویی استان همدان گفت: جوایز ویژه جشنواره دو بخش دارد یک جایزه ویژه به قصه برتر با موضوع سردار سلیمانی و بخش دوم جایزه ویژه برای قصه برتر با تکیه بر لبخند تعلق می‌گیرد.

وی افزود: جشنواره یک جایزه منحصر به فرد هم دارد که به اهدای نخستین جایزه جهانی قصه‌گویی به شرکت‌کنندگان ایرانی و بین‌المللی به انتخاب داوران مربوط می‌شود و این اولین کار در جشنواره قصه گویی امسال است.

شریف‌زاده گفت: امسال هم با توکل بر خدا، حمایت متولیان ترویج فرهنگ قصه‌گویی، قصه‌گویان داخلی و خارجی و مربیان هنرمند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چراغ جشنواره‌ قصه‌گویی را در سرزمینمان روشن خواهیم کرد و امیدوارم همدان در این جشنواره حائز رتبه‌های برتر همچون سال‌های گذشته شود.

پایان پیام/ ۸۹۰۰۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1563084

مهمترین اخبار ایران و جهان: