نیوز سیتی!
01 آبان 1402 - 15:25

تمسخر جیم جردن به خاطر شکست سه باره برای پست ریاست مجلس نمایندگان

یک روزنامه نگار در ایالت اوهایوی آمریکا پس از آنکه جیم جردن در رقابت مربوط به ریاست مجلس نمایندگان آمریکا شکست خورد، تلاش‌های نافرجام وی را با انتشار مجموعه ای از تصاویر کارتونی مورد تمسخر قرار داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، شکست «جیم جردن»، نماینده حزب جمهوری خواه ایالت اوهایو در آمریکا برای به دست آوردن آرای مورد نیاز جهت انتخاب به عنوان رئیس مجلس نمایندگان با واکنش تمسخر آمیز یک روزنامه‌نگار آمریکایی در مورد وی همراه شد.

به گزارش «نیوزویک» این روزنامه‌نگار پس از آنکه جیم جردن در سه دوره رای‌گیری نتوانست آرای مورد نیاز برای انتخاب شدن به عنوان ریاست مجلس نمایندگان را به دست آورد، مجموعه‌ای از تصاویر کارتونی در روزنامه منتشر و تلاش‌های نافرجام وی را مورد تمسخر قرار داد.

جردن برای ریاست مجلس نمایندگان آمریکا نیاز به 217 رای موافق داشت با این حال در هر سه دوره رای گیری که در این مجلس برگزاری شد، وی موفق به کسب آرای مورد نیازش نشد.

شکست نهایی وی خبری داغ برای کنگره آمریکا محسوب می‌شود، چرا که پس از برکناری «کوین مک کارتی» رئیس سابق مجلس نمایندگان، جردن و متحدانش تمام تلاش خود را به کار بردند تا نمایندگان جمهوری‌خواه را متقاعد کنند از وی به عنوان سخنران و رئیس مجلس نمایندگان حمایت های لازم را به عمل آورند.  

با این حال باز هم تلاش های جردن روز جمعه در جریان سومین دوره رای‌گیری با رای منفی 25 نفر از نمایندگان جمهوری خواه مجلس با شکست مواجه شد.

پس از شکست جردن، ستون نویس دومین روزنامه بزرگ در اوهایو، مجموعه تصاویر کارتونی با حضور جیم جردن را در روزنامه را با این عنوان منتشر کرد:  حزب جمهوری خواه  زیر پای جیم جردن برای ریاست بر مجلس نمایندگان آمریکا را خالی کرد.

وی گفته است که کار جیم جردن هنوز تمام نشده و باید ببینیم در ادامه راه چه جنجال‌هایی دامن‌گیر او خواهد شد.این تصاویر کارتونی جیم جردن را در حالت‌های مختلفی نشان می‌دهد، مثلا اینکه در حال له شدن زیر پای فیلی است که لباس کشتی بر تن دارد.

در تصویر دیگری جردن یک قوطی بنزین با کبریت در دست دارد و گفته است: چطور نمی‌خواهی من رئیس آتش‌نشانی‌ات باشم؟
با وجود آنکه جردن در هر سه دوره رای گیری‌اش شکست خورد ، اما این تصاویر کارتونی همچنان وی را در تلاش برای پیروزی در مجلس نمایندگان جهت تصاحب کرسی ریاست این مجلس نشان می‌دهد.

با وجود برکناری جیم جردن، موضوع انتخاب ریاست جدید برای مجلس نمایندگان آمریکا همچنان موضوعی مهم است، چرا که بدون انتخاب رئیس این مجلس عملا قدرت اجرایی خود را از دست داده است. نیاز به رئیس جدید زمانی بیشتر احساس می‌شود که احتمال تعطیلی دولت آمریکا در ماه آینده بار دیگر قوت بگیرد.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1547784

مهمترین اخبار ایران و جهان: