نیوز سیتی!
15 آذر 1402 - 16:02

انجام بیش از ۴ هزار بازرسی از کارگاه‌های پرخطر در مازندران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: طی ۸ ماهه امسال ۴ هزار و ۵۶ مورد بازرسی از کارگاه‌های پرخطر در استان انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، علی باقری در کارگاه آموزشی بررسی حوادث ناشی از کار ویژه استان‌های مازندران و گلستان با هدف گزارش‌نویسی حوادث ناشی از کار و مباحث حقوقی مرتبط با آن با اشاره به اینکه بازرسان کار، ماموریت و مسوولیت سنگینی دارند به طوریکه فصل چهار قانون کار به این حوزه اختصاص داده شده است، اظهار کرد: نقطه ارتباط اصلی بین دولت و بنگاه‌های اقتصادی هستند.

وی بیان کرد: حضور بازرسان کار در واحدهای کارگری باید موجب قوت قلب کارگران و کارفرمایان باشد و اقدامات آنها باید در مسیر توسعه تولید باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران تصریح کرد: ضرورت دارد بازرسان در صورت مشاهده شرایط ناایمن و پرخطر ضمن ابلاغ رفع نواقص به کارفرمایان در صورت عدم رفع جهت صیانت از نیروی کار اقدامات قانونی را انجام دهند.

باقری ادامه داد: وضعیت عملکردی حوزه بازرسی کار مازندران مطلوب است و در جایگاه برترین‌های کشور قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه در هشت ماه امسال با هدف نظارت بر حسن اجرای مقررات ۱۱ هزار و ۵۷۳ مورد بازرسی انجام شده است، گفت: در این مدت ۴ هزار و ۵۶ مورد بازرسی از کارگاه‌های پر خطر در استان صورت گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از فعال بودن ۷۰۰ کمیته حفاظت و بهداشت کار فعال در استان خبر داد و افزود: ۹ هزار و ۳۵۰ پرونده در کمیته‌های استانی مشاغل سخت و زیان‌آور بررسی شده است.

این مسوول با اشاره به برگزاری ۳۹ هزار و ۹۵۶ نفر ساعت دوره‌ آموزش عمومی و تخصصی ایمنی و حفاظت فنی در استان، تصریح کرد: در هشت ماهه امسال ۸۴۱ فقره گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران صادر شده است.

باقری از ۱۴۵ مورد بازدید از وضعیت ایمنی و حفاظت فنی دستگاه‌ها و تجهیزات خبر داد و گفت: در این مدت ۳ هزار و ۶۳۲ مورد بازرسی از اشتغال اتباع خارجی در کارگاه‌ها انجام شده است.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1596084

مهمترین اخبار ایران و جهان: