نیوز سیتی!
11 آذر 1402 - 15:23

السودانی به بلینکن: حمله آمریکا به منطقه «جرف النصر» تعرض به حاکمیت ما بود

دولت عراق اعلام کرد نخست‌وزیر این کشور در گفت‌و‌گوی تلفنی با وزیر خارجه آمریکا به حمله اخیر آمریکا به نیروهای سازمان الحشدالشعبی اشاره و تأکید کرد آمریکا با این حمله حاکمیت عراق را نقض کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت عراق اعلام کرد «محمد شیاع السودانی» نخست‌ویر این کشور در تماس تلفنی با «آنتونی بلیکن» وزیر خارجه آمریکا، حمله نیروهای آمریکایی به مقر سازمان الحشدالشعبی را مردود دانسته است.

وزارت دفاع آمریکا، اوایل ماه جاری، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده بود که نظامیان این کشور گروهی از نیروهای سازمان الحشدالشعبی را در منطقه «جرف النصر» در مرکز عراق هدف حمله قرار داده‌اند. این حمله که در پی آن شماری از نیروهای الحشدالشعبی به شهادت رسیدند، با واکنش شدید مقامات ارشد عراق از جمله رئیس جمهور و نخست‌وزیر این کشور همراه شد و بغداد این اقدام را نقض حاکمیت خود دانست.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، دفتر اطلاع‌رسانی دولت این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد السودانی در این تماس تلفنی تاکید کرده عراق هرگونه تجاوز در خاک خود را مردود می‌داند و حمله به منطقه جرف النصر را «تعرض به حاکمیت عراق» می‌داند.

«متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز پیش از صدور بیانیه دولت عراق با انتشار یک بیانیه توضیحاتی گفته بود بلینکن از دولت عراق در این تماس تلفنی خواست تا به تعهدات خود برای حفاظت از تمامی تاسیسات میزبان پرسنل آمریکایی عمل کند و کسانی را که مسئول حملات به پرسنل آمریکایی در عراق هستند، «تحت تعقیب قانونی» قرار دهد.

براساس بیانیه دفتر نخست‌وزیری عراق، السودانی در این تماس تلفنی تاکید کرده: «دولت عراق به محافظت از مستشاران ائتلاف بین‌المللی که در عراق حضور دارند، متعهد است».

پایان پیام/ ت 1308

منبع: فارس
شناسه خبر: 1591284

مهمترین اخبار ایران و جهان: