نیوز سیتی!
21 مرداد 1402 - 17:25

۲ هکتار از مراتع پناهگاه حیات وحش حیدری نیشابور دچار حریق شد

رئیس اداره محیط زیست نیشابور گفت: ۲ هکتار از مراتع حیات وحش حیدری نیشابور در شب گذشته دچار حریق شد.

محمد مهدی نوربخش در گفت وگو با خبرنگار فارس در نیشابور اظهار کرد: شب گذشته ۲هکتار از مراتع پناهگاه حیات وحش حیدری به دلیل نامشخص دچار حریق شد.

وی افزود: پس از اعلام حریق به یگان‌های بسیج، نیروی انتظامی منطقه و مدیریت بحران نیشابور با حضور مامورین اداره منابع طبیعی در کنار محیط‌بانان پناهگاه حیات وحش حیدری نسبت به اعزام نیرو برای اطفا حریق اقدام گردید.

این مقام اداره حفاظت محیط زیست نیشابور اضافه کرد: به رغم صعب‌العبور بودن منطقه و طی مسافت ۲ ساعته، کوهنوردان  به محل حریق اعزام شدند.

نوربخش با بیان اینکه با وجود وزش باد در نیمه‌شب، عملیات اطفا حریق انجام شد، ابراز کرد: ۲ هکتار از مراتع پناهگاه حیات وحش حیدری از نوع گون دچار حریق و آسیب شد.

وی تصریح کرد: پوشش مرتعی هم در بحث جلوگیری از فرسایش خاک وجلوگیری ازسیلاب مهم است و هم سبب حفظ اکوسیستم که برای زندگی همه گونه‌‌ها به خصوص گونه شاخص منطقه حیدری قو‌چ‌و میش اوریال مناسب است، اهمیت دارد.

رئیس اداره محیط زیست نیشابور با اشاره به این که بیش از چند صد سال طول می‌کشد تا گونه گون رشد کند و رشد گون سریع و آسان نیست، تاکید کرد: علت حریق نامشخص است. سهل انگاری انسانی در ایجادحریق و حتی رها کردن  بطری  شیشه‌ای که در طبیعت  مثل ذره بین عمل می‌کند می تواند علت حریق پناهگاه حیدری باشد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1438640

مهمترین اخبار ایران و جهان: