نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 19:53

به صدا درآمدن آژیر حمله هوایی سراسری در اوکراین

نیروی هوایی اوکراین عصر چهارشنبه از به صدا درآمدن آژیر حمله هوایی و پرواز جنگنده‌های «میگ-31» روسیه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری عصر چهارشنبه به وقت تهران از به صدا درآمدن آژیر حمله هوایی سراسری در اوکراین خبر دادند.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «العربیه» آژیر حمله هوایی در سراسر اوکراین به صدا درآمده و به مردم در مورد «خطر حمله موشکی» هشدار داده شد.

نیروی هوایی اوکراین اعلام کرد:«تمام اوکراین در خطر حمله موشکی است. پرواز میگ‌-۳۱ روسیه. هشدار حمله  هوایی را جدی بگیرید.»

چندی قبل، نیروی هوایی اوکراین در بیانیه‌ای  ادعا کرده بود که با سامانه پدافندی آمریکایی «پاتریوت» توانسته یک موشک  کینژال را سرنگون کند، ادعایی که واکنش روسیه را به دنبال داشت.

یک منبع عالی‌رتبه در وزارت دفاع روسیه در واکنش به ادعای اوکراین گفت که موشک‌های سامانه ضد موشکی پاتریوت قادر به هدف قرار دادن موشک روسی کینژال نیست.

میگ-۳۱ یک جنگنده رهگیر فرا صوت روسیه است و می‌تواند موشک‌های ابرفراصوت «کینژال» را حمل کند.این جنگنده می‌تواند از فواصل قابل توجهی با اهداف مختلفی از جمله کشتی‌های دریایی، استحکامات و سایر اهداف زمینی درگیر شود.

کینژال (به معنای  خنجر) یکی از ده‌ها سلاح راهبردی جدید است که توسط «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در یک سخنرانی در برابر نمایندگان پارلمان روسیه در مارس ۲۰۱۸ رونمایی شد.

هنوز گزارشی از میزان خسارات احتمالی به زیر ساخت‌های اوکراین در این حمله هوایی روس‌ها گزارش نشده است.

در تحولی تازه، رسانه‌ها‌ی اوکراین  اعلام کردند که آمریکا قصد کمک‌رسانی جدید  نظامی به این کشور برای مقابله با ارتش روسیه را دارد. دو مقام آمریکایی اعلام کردند که این کشور قصد دارد یک بسته کمک نظامی جدید ۲۰۰ میلیون دلاری به اوکراین را اعلام کند(جزئیات بیشتر).

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1434584

مهمترین اخبار ایران و جهان: