نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 09:00

سهم کمیته امداد از تبصره ماده ۱۸ بالغ بر ۶۵۰ میلیارد تومان است

انگوت- مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: امسال سهم کمیته امداد از تسهیلات اشتغالزایی تبصره ماده ۱۸ بالغ بر ۶۵۰ میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا حسین نژاد شامگاه چهارشنبه در دیدار با فرماندار انگوت اظهار کرد: با سفر دوره‌ای به شهرستان‌ها که به اتفاق شورای معاونین انجام می‌شود سعی مان بر این است تا از نزدیک با طرح‌ها و برنامه‌های اجرایی کمیته امداد در شهرستان‌ها و روند خدمت رسانی به محرومان اطلاعات بیشتری به دست آوردیم.

وی محرومیت استان را ناشی از عقب ماندگی‌های تاریخی دانست و خاطرنشان کرد: این محرومیت‌ها به شدت ما را رنج می‌دهد و تلاش بر این است تا با ریشه یابی دقیق در رفع آن تلاشی جدی انجام دهیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل بیان کرد: ۸۹ هزار نفر در قالب ۴۳ هزار و ۵۰۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد هستند که به رغم نیازمندی آنها سعی بر حفظ و صیانت از عزت نفس این خانواده‌ها است.

حسین نژاد تصریح کرد: ۱۱ درصد خانوارها و ۷.۲ درصد جمعیت استان اردبیل تحت پوشش کمیته امداد هستند و از بین شهرستان‌ها انگوت جزو محروم‌ترین مناطق است که نیاز جدی به توجه مسئولان دارد.

وی گفت: در حوزه اشتغال در سطح ملی ۵۰۰ هزار شغل و در استان اردبیل نیز با پرداخت ۶۵۰ میلیارد تومان تسهیلات ایجاد فرصت‌های اشتغال جدید مددجویان پیش بینی شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل ضرورت همراهی بانک‌های عامل را در پرداخت این تسهیلات به ۵ دهک پایین جامعه یادآور شد و بیان کرد: این افراد فاقد شغل و بیمه بوده و امکان بهره‌مندی از مزایای تسهیلات اشتغال آفرین کمیته امداد را خواهند داشت.

حسین نژاد گفت: در کنار اشتغال و توانمندسازی مددجویان ساخت مسکن محرومان در روستاها و شهرها در حال انجام است که با همکاری بنیاد علوی و بنیاد مسکن در این شهرستان ۵۱ واحد تکمیل و قرار است مابقی واحدها نیز تکمیل و تحویل متقاضیان شود.

وی اظهار کرد: ۱۰۰ میلیون تومان منابع بلاعوض و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره برای روستاییان پرداخت می‌شود تا ساخت واحدهای مسکونی ایمن را در دستور کار قرار دهیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل تلاش بنیاد مسکن را برای تأمین زمین مورد نیاز یادآور شد و افزود: روستائیانی که زمین ندارند با انتخاب زمین در محدوده روستا می‌توانند آن را به داخل محدوده الصاق کنند تا امکان ساخت و ساز فراهم آید.

حسین نژاد بیان کرد: در موضوع نهضت ملی مسکن نیز قرار شده تا متقاضیان تحت پوشش کمیته امداد از لیست حذف نشوند بلکه در مدت زمان تعیین شده امکان پرداخت مبالغ اولیه برای آنها فراهم آید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1435040

مهمترین اخبار ایران و جهان: