نیوز سیتی!
09 مرداد 1402 - 19:57

پروژه‌های اولویت‌دار اربعین امسال به بهره برداری خواهند رسید

کرمانشاه- معاون عمرانی وزیر کشور با اشاره به تقسیم بندی پروژه‌های اربعین در قالب طرح‌های اولویت دار، میان مدت و بلند مدت، گفت: پروژه‌های اولویت‌دار اربعین امسال به بهره برداری خواهند رسید.

مهدی جمالی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: امسال نسبت به سال گذشته اعتبارات مناسبی برای ارتقای زیرساخت‌های اربعین در حوزه خدماتی اختصاص یافته و علاوه بر اعتبارات وزارت کشور، سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌ها نیز به کمک آمده‌اند.

وی افزود: یک هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان اضافه بر سال گذشته توسط سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌ها پرداخت شده است و سازمان راهداری نیز یک هزار ۵۰۰ میلیارد پروژه را در حال احداث و بهره برداری دارد.

معاون عمرانی وزیر کشور تصریح کرد: اعتبارات وزارت کشور نیز افزایش مناسبی داشته به نحوی که ۴۰۰ میلیارد تومان را ابتدای کار تخصیص دادند و ۱۵۰ میلیارد تومان را نیز به عنوان مازاد پرداخت کردند.

جمالی‌نژاد بیان کرد: با تزریق این اعتبارات بسیاری از برنامه‌های میان مدت را پاسخگو خواهد بود.

وی با اشاره به اولویت بندی پروژه‌های اربعین، عنوان کرد: پروژه‌های اولویت دار باید برای اربعین امسال به بهره برداری برسند که نمونه آن پایگاه مرزی اوژانس و جاده برکت است.

معاون عمرانی وزیر کشور ادامه داد: پروژه‌های میان مدت اربعین نیز تا پایان دولت سیزدهم به بهره برداری می‌رسد و پروژه‌های بلند مدت نیز در طرح جامع به افتتاح می‌رسد.

جمالی‌نژاد با اشاره به سهم استان‌ها در پروژه‌های اربعین، خاطر نشان کرد: پروژه‌هایی که از پیشرفت بیشتری برخوردار باشند سهم بیشتری از اعتبارات را به خود اختصاص می‌دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1420484

مهمترین اخبار ایران و جهان: