نیوز سیتی!
20 اسفند 1401 - 16:01

افزایش تجارت و تسهیل ترانزیت هدف سفر به ایران است

تایباد ـ وزیر صنعت و تجارت افغانستان گفت: هدف از سفر هیأت اقتصادی افغانستان به ایران، تسهیل ترانزیت و افزایش تجارت بین دو کشور است.

مولوی نور الدین عزیزی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص سفر به جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: هدف از سفر به جمهوری اسلامی ایران، تسهیل ترانزیت و افزایش تجارت بین جمهوری اسلامی ایران و افغانستان است.

وزیر صنعت و تجارت افغانستان افزود: بر اساس گفتگوهای انجام شده، در نخستین ماه سال آینده، موضوع ۲۴ ساعته شدن مرز دوغارون بین گمرک افغانستان و گمرک جمهوری اسلامی ایران آغاز خواهد شد و کوشش می‌کنیم علاوه بر ۲۴ ساعته شدن مرز دوغارون، در افزایش تجارت بین دو کشور نیز سهولت ایجاد شود.

وی به ارتباط افغانستان با کشورهای همسایه اشاره کرد و گفت: بعد از روی کار آمدن امارت اسلامی در افغانستان و تعلقاتی که ما با تمام کشورهای همسایه افغانستان به ویژه ایران داریم، ارتباطات ما از نگاه تجارت و ترانزیت به حد معمول است و مشکلاتی در این حوزه مشاهده نمی‌شود و اگر وجود دارد نیز به شدت کم است.

عزیزی افزود: توافق بین دو طرف این است که همین مشکلات کم نیز به طور کامل برطرف شود.

گفتنی است؛ نورالدین عزیزی ضمن بازدید از ظرفیت‌های مرز دوغارون و معادن سنگ آهن سنگان، از مرزهای ماهیرود و بونصر فراهی (افغانستان)، زابل، زاهدان و چابهار (در استان سیستان و بلوچستان) بازدید خواهد کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1086440

مهمترین اخبار ایران و جهان: