نیوز سیتی!
30 بهمن 1401 - 11:47

ورزشکاران مازندران به اندازه ۱۷ استان مدال آوری می کنند

سوادکوه- مدیرکل ورزش و جوانان مازندران گفت: ورزشکاران استان سالانه با کسب ۶۰۰ مدال به اندازه ۱۷ استان برای کشور مدال آوری می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، عادل عالیشان صبح یکشنبه در حاشیه افتتاح خانه تکواندو سوادکوه گفت: مازندران سالی ۶۰۰ مدال برای کشور کسب می‌کند و به اندازه ۱۷ استان برای کشور مدال‌آوری داریم و از نمایندگان مجلس تقاضا داریم تا ورزش مازندران بیشتر در کشور دیده شود.

وی اظهار کرد: دو رویداد بین‌المللی همزمان از ۲۵ بهمن‌ماه در دو شهرستان مازندران در حال میزبانی هستیم که مسابقات بین‌المللی بدنسازی و پرورش اندام در شهرستان رامسر با حضور ورزشکاران بیش از ۳۰ کشور و مسابقات در رشته کاراته به مدت ۳ روز با حضور ۵ کشور است.

وی تصریح کرد: برگزاری دو رویداد بین‌المللی به صورت همزمان فعالیت بزرگی است و پیام آن این است که امنیت بالا در کشور داریم و تبلیغات منفی دشمنان را رد می‌کند و مهمان‌نوازی استان داشتیم و باید تلاش کنیم تا چنین میزبانی‌های بین‌المللی که برای معرفی و شناساندن گردشگری و ورزش مازندران تأثیرگذار است، ادامه داشته باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران افزود: مازندران در رشته‌های ورزشی قابلیت میزبانی مسابقات جهانی را دارد و رئیس فدراسیون جهانی بدنسازی که در رامسر حضور داشت، رامسر را دومین پایگاه جهانی این رشته معرفی کرد.

وی با بیان اینکه تکواندو سوادکوه در مازندران رتبه بالایی دارد، ادامه داد: مازندران، استان برخوردار و با قابلیت در رشته‌های مختلف ورزشی است که تکواندو یکی از آن رشته‌ها است.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران با اشاره به اینکه تکواندو از رشته‌های مورد استقبال جوانان استان مازندران و مورد حمایت این اداره‌کل است، خاطرنشان کرد: سوادکوه مهد انسان‌های غیرتمند، ولایت‌مدار، سخت‌کوش، صادق، بااراده و خون‌گرم، مهمان‌نواز و دارای استعدادهای فراوان است و آن طور که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفت.

عالیشان اظهار کرد: مازندران در حکومت پهلوی ۲۴ مکان ورزشی با متراژ ۱۷ هزار مترمربع و سرانه ۷ صدم مترمربع بود و در نظام جمهوری اسلامی به ۵۵۶ مکان ورزشی متعلق به ورزش و جوانان با متراژ دو میلیون مترمربع و سرانه یک متر و ۳۰ سانتیمتر مربع، افزایش یافت که جدای از اماکن ورزشی سایر ادارات و نهادها است که باید قدردان نظام اسلامی بود.

۶۹ پروژه ورزشی نیمه کاره است

وی با بیان اینکه سرمایه اصلی دستگاه ورزش، اماکن ورزشی که محل کشف و پرورش قهرمانان ورزشی ما هستند، است، بیان کرد: در حفظ و نگهداری اماکن ورزشی ضعیف هستیم و ۶۹ پروژه نیمه‌کاره از ۳۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در مازندران داریم.

وی خواستار برنامه‌ریزی برای سیستم گرمایشی و سرمایشی سالن شهید ناظری و تجهیز این مکان با حمایت اداره‌کل ورزش و جوانان شد و افزود: مازندران در ورزش باید حق خود را طلب کند و سالی ۶۰۰ مدال برای کشور کسب می‌کنیم و به اندازه ۱۷ استان برای کشور مدال‌آوری داریم و از نمایندگان مجلس تقاضا داریم تا ورزش مازندران بیشتر در کشور دیده شود.

فعالیت ۲۵۰۰ باشگاه خصوصی در مازندران

عالیشان با بیان اینکه برای حفظ و نگهداری اماکن ورزشی نیرو نداریم و باید از مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی کمک بگیریم و هر سرمایه‌گذاری ورود پیدا کند، حمایت می‌کنیم، خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۵۰۰ باشگاه خصوصی دارای مکان در مازندران داریم که نقش برجسته‌ای در مدال‌آوری داشتند و نیاز به حمایت بیشتر دارند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1044140

مهمترین اخبار ایران و جهان: