نیوز سیتی!
06 اسفند 1401 - 09:32

شکوفایی مرزهای خسروی و پرویزخان در دولت سیزدهم/ صادارات به عراق افزایش یافت

سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه، از رشد ۲ درصدی وزن صادرات گمرک پرویزخان در ۱۱ ماهه سپری شده ار سال‌جاری خبر داد و گفت: طی مدت مذکور، صادرات در گمرک خسروی رشدی ۱۸ درصدی داشت.

علی‌اصغر عباس‌زاده، سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: طی ۱۱ ماهه سپری شده از سالجاری ۷۲۹ میلیون و ۸۶۴ هزار و ۶۴۱ دلار کالا به وزن یک میلیون و ۸۳۹ هزار و ۵۱۷ تن از گمرک خسروی به کشور عراق صادر شده که این میزان کالا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش ۱۸ درصد افزایش و از حیث وزن رشد ۲۸ درصدی داشته است.

وی؛ عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرک خسروی  را میلگرد و آهن آلات،کاشی و سرامیک، سنگ‌های ساختمانی، ظروف یکبار مصرف‌، لوله‌های ساختمانی و... عنوان کرد. 

سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه در ادامه از رشد ۲ درصدی وزن صادرات گمرک پرویزخان در ۱۱ ماهه سپری شده ار سال‌جاری خبر داد و افزود: ارزش صادرات کالا در مدت مذکور از گمرک پرویزخان ۸۴۳ میلیون و ۳۴۵ هزار و ۳۱۶ دلار به وزن ۲ میلیون و ۲۰۹ هزار و ۹۳۳ تن بوده است.

وی خاطرنشان کرد: این میزان کالا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی شاهد رشد 2 درصدی  بوده است.

عباس‌زاده، عمده کالاهای صادراتی از طریق این گمرک را میوه و تره بار، میلگرد و آهن آلات،کاشی و سرامیک، محصولات پتروشیمی، لبنیات، کیک و کلوچه و... عنوان کرد.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1055284

مهمترین اخبار ایران و جهان: