نیوز سیتی!
17 تیر 1402 - 17:36

صادرات ۲ میلیون دلاری صنایع‌دستی البرز در سال گذشته

کزج- معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز گفت: در سال گذشته موفق به صادرات ۲ میلیون دلار صنایع‌دستی استان البرز شدیم.

شهرزاد تیمورزاده در گفتگو با خبرنگار مهر از برگزاری کارگاه یک روزه آموزشی توسعه صادرات صنایع‌دستی با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، امور اقتصاد و دارایی و اتاق بازرگانی استان البرز خبر داد.

وی اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این کارگاه یک روزه روز دوشنبه ۲۶ تیر، به صورت رایگان برای هنرمندان و تولید کنندگان صنایع‌دستی دارای مجوز از این اداره کل برگزار می‌شود.

معاون صنایع‌دستی البرز هدف از برگزاری این کارگاه را آشنایی هنرمندان و تولیدکنندگان صنایع دستی با مفاهیم صادراتی و توانمندسازی آنها برای صادرات محصولاتشان به دیگر کشورها عنوان کرد و گفت: البرز ظرفیت‌های بالایی در زمینه صنایع دستی دارد و هنرمندان برجسته دارای آثار فاخر با قابلیت صادراتی در استان فعالیت می‌کنند.

تیمورزاده با اشاره به نقش مهم صادرات در توسعه اقتصاد صنایع دستی گفت: دارا بودن صنایع دستی متنوع و کهن یکی از نقاط قوت کشور و استان البرز است که اقوام مختلف را در خود جای داده است. آموزش چگونگی صادرات و تسهیل در روند امور این عرصه علاوه بر اینکه به حفظ و پویایی رشته‌های صنایع دستی کمک می‌کند به رونق معیشت هنرمندان و چرخش چرخ اقتصاد صنایع دستی در استان می‌انجامد.

طبق آمار ارائه شده از گمرک، در سال گذشته حدود ۲ میلیون دلار صادرات صنایع دستی از استان البرز انجام شده و ۲۱۴ هزار دلار صادرات چمدانی صورت گرفته که نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1341740

مهمترین اخبار ایران و جهان: