نیوز سیتی!
11 تیر 1402 - 19:37

لزوم تامین نیازهای عشایر در استان بوشهر

بوشهر- امام جمعه بوشهر با تاکید بر لزوم تامین نیازهای عشایر در استان گفت: مشکلات حوزه عشایر باید با راهکارهای عملی سریع برطرف شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری بعد از ظهر یکشنبه در نشست با مدیریت عشایر استان بوشهر اظهار داشت: فرهنگ اصیل و سنتی عشایر در بخش‌های مختلف حفظ و تقویت شود.

وی خواستار تأمین نیازهای عشایر در حوزه آموزش در مقاطع مختلف شد و اضافه کرد: بازارچه‌های دائمی برای عرضه محصولات عشایر در نقاط مختلف استان بوشهر راه‌اندازی شود.

امام جمعه بوشهر خاطرنشان کرد: ایجاد بازارچه دائمی عشایر ضمن ایجاد اشتغال برای این عرصه، زمینه دسترسی مردم به محصول عشایر بدون واسطه و با قیمت مناسب فراهم می‌شود.

آیت‌الله صفایی بوشهری حمایت از دانشجویان و طلاب عشایر را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: با ایجاد خیریه در عرصه عشایر، زمینه کمک به دانشجویان، طلاب و دانش‌آموزان عشایر فراهم شود.

وی توجه به امور فرهنگی، دینی و مذهبی عشایر را یک ضرورت دانست و تأکید کرد آموزش امور دینی سرلوحه فعالیت عشایر قرار گرفته شود.

امام جمعه بوشهر با تأکید بر تأمین آب شرب، دام و کشاورزی عشایر گفت: مشکلات حوزه عشایر باید با راهکارهای عملی سریع برطرف شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر مراتع را از سرمایه‌های مهم در عرصه عشایر اعلام و خاطرنشان کرد: با توجه به نقش مراتع در تولید و اقتصاد عشایر، باید زمینه واگذاری تمام مراتع استان بوشهر به عشایر فراهم شود.

وی تحصیل عشایر در دانشگاه و مراکز آموزش عالی را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: با توجه به ظرفیت اشتغال استان در عرصه‌های نفت، گاز و پتروشیمی، عشایری برای تحصیل در دانشگاه به این رشته‌ها هدایت شوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1325984

مهمترین اخبار ایران و جهان: