نیوز سیتی!
28 خرداد 1402 - 10:40

ورود انگلیس به بخش امنیت سایبری اوکراین با بودجه ۳۲میلیون دلاری

دولت انگلیس در ادامه کمک‌های نظامی و غیر نظامی به اوکراین، از تخصیص ۲۵ میلیون پوند(حدود ۳۲ میلیون دلار) با هدف تقویت امنیت سایبری این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، دفتر نخست وزیری انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد که لندن ظرف دو سال ۲۵ میلیون پوند تقویت امنیت سایبری به اوکراین تخصیص خواهد داد.

براساس بیانیه دفتر نخست وزیری انگلیس، این بودجه تخصیصی اوکراین را قادر می‌سازد تا از طریق تقویت توانمندی‌های امنیت سایبری، از زیرساخت‌های حیاتی و خدمات ضروری خود حفاظت کند؛ اقدامی که شناسایی تهدیدهای سایبری احتمالی از جانب روسیه و پاسخ مقتضی به آن را مقدور می‌سازد.

برنامه سایبری اوکراین یک پروژه انگلیسی است که دولت لندن آن را اعلام کرده و در ابتدا(پارسال) حدود ۸.۱۴ میلیون دلار به کی‌یف تخصیص داده بود. مرحله دوم این پروژه مقرر می‌کند که دولت انگلیس ۱۶ میلیون پوند برای اوکراین تامین کرده و سایر متحدان غربی این کشور نیز ۹ میلیون پوند در اختیار دولت کی‌یف قرار خواهند داد.

به گفته ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس، گفته می‌شود روسیه در تلاش است تا به زیرساخت سایبری اوکراین حمله کند؛ زیرساختی که فعالیت‌های مهم و حیاتی از عملیات‌های بانکی تا تامین برق برعهده دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1292084

مهمترین اخبار ایران و جهان: