نیوز سیتی!
17 تیر 1402 - 10:34

سادات دشتی در عرصه قرآنی در فضای بین‌المللی شناخته شده هستند

بوشهر- نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری گفت: سادات دشتی در حفظ و قرائت قرآن در فضای بین المللی شناخته شده هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری جمعه‌شب در اجتماع سادات دشتی که به مناسبت عید غدیر برگزار شد، اظهار داشت: صاحبان ادیان برای اینکه دین و مکتب در جامعه جاذبه ایجاد کند و تأثیر گذار باشد از دو روش استفاده می‌کردند.

وی افزود: اولین روش تبلیغ و اطلاع رسانی بود به طوری که گاهی سال‌ها کار تبلیغاتی انجام می‌دادند تا یک دین و مکتب در جامعه نهادینه شود.

حسینی بوشهری ادامه داد: دومین روش نیز این بود که به جای قلم زدن الگو معرفی می‌کردند و وجود این الگو جذاب‌تر و حرکات او می‌تواند بخش آفرین باشد.

وی بیان کرد: اسلام عزیز ما باز هر دو روش استفاده می‌کرد، پیامبر اسلام ۲۳ سال خستگی ناپذیر دعوت تبلیغی انجام داد و آثار تبلیغی پیامبر آن قدر زیبا بود که پیام آن به همه نقاط رسید.

حسینی بوشهری با تاکید بر اینکه پیامبر ما به عنوان الگو است، ادامه داد: بعد از ارتحال رسول مکرم اسلام (ص) چه کسی نقش الگویی داشته و آن جز وجود مقدس حضرت علی ابن ابی طالب (ع) نیست.

وی گفت: یکی از افتخارات سادات دشتی این بود که وصیت پیامبر عمل کردند هم از عترت هستند و هم این افتخار را دارند نسبت به قرآن و قرائت قرآن در فضای بین المللی شناخته شده هستند.

حسینی بوشهری با تاکید بر اینکه آیات بی شمار قرآن بیانگر شخصیت امیر المومنین (ع) است، بر ضرورت راه اندازی تشکل سادات با هدف رفع مشکل سادات در سطح شهرستان تاکید کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1341540

مهمترین اخبار ایران و جهان: