نیوز سیتی!
22 تیر 1402 - 20:35

وزیر ارشاد: توسعه موسیقی محلی از برنامه‌های ویژه وزارت فرهنگ است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه هنر و موسیقی تشکیل‌دهنده هویت ماست، گفت: توسعه موسیقی محلی از برنامه‌های فاخر وزارت فرهنگ و ارشاد است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، محمدمهدی اسماعیلی عصر امروز در اختتامیه جشنواره موسیقی محلی مناطق زاگرس‌نشین کشور به میزبانی بروجن گفت: این جشنواره یک جشنواره کم‌نظیر و بی‌نظیر است اینکه یک منطقه جغرافیایی وسیع از ایران‌زمین از آذربایجان تا جنوب کشور چنین جشنواره باشکوه و عظمتی را آفریدند باید تشکر کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: این جشنواره نشان‌دهنده قدرت اعجاب‌آور هنر در ایجاد هم‌بستگی و انسجام ملی است، این قدر هنر است که افراد را با هر قومیت و گویشی در کنار هم جمع و چنین صحنه‌های با عظمتی را خلق می‌کند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه برگزاری چنین جشنواره‌ای آن هم در بروجن که مهد هنر است جای تعظیم و تکریم دارد، بیان کرد: ما باید به هنر و هنرهای اصیل ایرانی در شاخه‌های مختلف احترام بگذاریم، یکی از برنامه‌های فاخر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسعه موسیقی‌های محلی است.

وی ادامه داد: موسیقی هنر اصیل ایرانیان است که قرن‌ها سینه به سینه حفظ شده است و امروز بخشی از هویت ما را تشکیل می‌دهد، هرجای کره زمین یک ایرانی هنر خود را نشان دهد جای صحبت باقی نمی‌ماند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه امروز با انسجام ملی اقوام با گویش‌های مختلف همگی زیر چتر کاملی به‌نام ایران گرد هم آمده‌ایم، بیان داشت: ایران ما در حال درخشش است، مردم ما امروز با تعظیم و احترام به سنت‌های یکدیگر در کنار هم زندگی می‌کنند.

اسماعیلی اضافه کرد: ملیت در ایران قبل از اینکه محصولی از ناسیونالیسم جدید باشد برآمده از تاریخ درخشان این سرزمین است، سنت‌های دینی در کنار آداب ملی چنان باهم درآمیخته شدند که قابل تفکیک نیستند و آن‌هایی که به دنبال جدایی این ۲ عنصر از هم هستند فکر ناپخته‌ای دارند.

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1357340

مهمترین اخبار ایران و جهان: