نیوز سیتی!
07 تیر 1402 - 11:54

حضور «بشار اسد» در نماز عید قربان در دمشق

رئیس جمهور سوریه صبح امروز با حضور در یک مسجد در دمشق نماز عید قربان را اقامه کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه صبح امروز با حضور در مسجد الافرم دمشق، در کنار تعداد دیگری از مسئولان نظام این کشور، نماز عید مبارک قربان را اقامه کرد.

این مسجد در محله المهاجرین در پایتخت سوریه واقع شده است. رئیس جمهور سوریه، وزیر اوقاف و تعدادی از نمایندگان پارلمان سوریه در کنار تعدادی از علمای دینی و شخصیت‌های مذهبی نماز عید قربان را در این مسجد به امامت «محمد توفیق رمضان البوطی» رئیس اتحادیه علمای بلاد شام اقامه کردند.

البوطی در خطبه‌های نماز عید قربان تاکید کرد: تفاوت عید امسال با عید سالهای گذشته در این نکته است که امسال مژده فرارسیدن فردایی بهتر و پایان یافتن دردها و رنج‌های سال‌های گذشته، به ما می‌دهد.

وی در ادامه افزود: امت ما سال‌های گذشته در سختی و رنج بوده و همچنان شاهد بحران‌ها و مشکلات عدیده و زیادی است که باعث گسترش فقر و آوارگی در میان مردم شده است. بعد از تمام دوران‌های خوشی و آرامش، خون‌های بسیاری ریخته شد.

البوطی اضافه کرد: این خوشی و آرامش در سوریه به مذاق بسیاری از افراد خوش نیامد. بنابراین برای فتنه انگیزی و ایجاد بحران‌های مختلف، مزدوران خود را به کار انداختند که در نهایت باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی شد که کمترین آنها، آواره شدن فرزندان این سرزمین در کشورهای غربی است.

وی تصریح کرد: سوریه شاهد دردهای زیاده بوده اما فرزندان این کشور در کنار رهبران آن، طی سال‌های گذشته ایستادگی زیادی از خود نشان دادند. کسانی که به سقوط سوریه از طریق اقدامات خصمانه خود دل بسته‌اند بدانند که امت ما هرگز دست از مقاومت برنمی دارند.

روز سه شنبه نیز عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر در تماس تلفنی خود با بشار اسد، فرارسیدن عید قربان را تبریک گفته و برای سوریه و ملت این کشور رشد و شکوفایی طلب کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1314740

مهمترین اخبار ایران و جهان: