نیوز سیتی!
25 خرداد 1402 - 18:41

مدیریت مصرف برق در بخش خانگی و صنعتی باید مورد توجه قرار گیرد

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی و سیاست‌های تشویقی در کاهش مصرف برق، گفت: مدیریت مصرف برق در بخش خانگی و صنعتی باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد طیب صحرایی ظهر پنجشنبه در نشست مدیریت و کنترل پیک انرژی در استان که با حضور سرپرست معاونت عمرانی استانداری و مدیران عضو برگزار شد، بر ضرورت برنامه ریزی برای مصرف بهینه برق تاکید و اظهار کرد: حتی در صورت عدم قطع برق در استان کرمانشاه باید یک مجموعه آموزش‌های کاربردی برای مصرف بهینه برق در حوزه‌های کشاورزی، صنعت و مصرف خانگی ارائه شود.

وی به اهمیت فرهنگ سازی و سیاست‌های تشویقی در کاهش مصرف برق اشاره کرد و افزود: برای مدیریت مصرف برق نباید تنها به کاهش مصرف صنایع بسنده کنیم بلکه باید با فرهنگ سازی و برنامه‌های تشویقی مصرف خانگی، تجاری و خدماتی را هم بهینه کنیم.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: باید این باور در افراد تقویت شود که صرفه جویی به اقتصاد خانواده آنها و همچنین حرفه آنها کمک می‌کند.

صحرایی عنوان کرد: در دهه‌های گذشته یک جریان سازی فرهنگی مناسب در زمینه ترویج فرهنگ صرفه جویی و بهینه سازی مصرف آب، برق و گاز وجود داشت و شخصیت‌های تلویزیونی معروفی هم برای برنامه درست شده بود.

وی با اشاره به اینکه سال هاست در این زمینه فرهنگ سازی خاصی صورت نمی‌گیرد در ادامه گفت: شبکه زاگرس با کمک دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت نیرو باید در این عرصه فعال شود.

صحرایی یادآور شد: بخشی از صرفه جویی برق کمک به پایداری شبکه برق سراسری است ولی بخش مهمی از آن کمک به اقتصاد خانوار و جلوگیری از هدر رفت برخی هزینه‌ها است.

وی تأمین روشنایی معابر در شهر کرمانشاه را ضعیف توصیف کرد و گفت: روشن بودن معابر به ایجاد حس امنیت و آرامش روانی و روحی شهروندان کمک می‌کند و باید این نقیصه برطرف شود.

استاندار کرمانشاه ابراز امیدواری کرد با کمک دستگاه‌ها و مجموعه‌های مختلف و همراهی مردم، یک تابستان خوب و همراه با برخورداری از نعمت برق برای همه در پیش داشته باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1287540

مهمترین اخبار ایران و جهان: