نیوز سیتی!
17 خرداد 1402 - 16:09

هواشناسی اصفهان هشدار نارنجی صادر کرد

اصفهان- رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای فردا در استان اصفهان خبر داد.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به بررسی نقشه‌های هواشناسی استان اصفهان تا پایان هفته اظهار داشت: بررسی این نقشه‌ها بیانگر ایجاد ناپایداری‌های همرفتی به صورت افزایش ابر، رگبار و رعد و برق، تنش دمایی، گاهی وزش باد شدید لحظه‌ای بر روی استان به ویژه در نیمه غربی و شمال استان است.

وی با بیان اینکه شدت ناپایداری‌ها عمدتاً در ساعات بعدازظهر و اوایل شب و طی روزهای چهارشنبه و به ویژه پنجشنبه مورد انتظار است، ادامه داد: طی روز چهارشنبه بارش‌های رگباری در نواحی شمال غرب استان و طی روز پنجشنبه در اکثر مناطق مورد انتظار است.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان تصریح کرد: در نیمه شرقی و شمال استان اصفهان نیز طی روزهای چهارشنبه تا پنجشنبه شرایط وقوع طوفان لحظه‌ای همراه با خیزش گردوخاک و کاهش دید پیش بینی می‌شود.

وی افزود: میانگین دمای هوای استان اصفهان نیز طی ۲۴ ساعت آینده کمینه دما یک تا سه درجه کاهش خواهد داشت.

امینی با بیان اینکه هواشناسی استان اصفهان با توجه به فعالیت این سامانه هشدار نارنجی صادر کرده است، تصریح کرد: آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان آب، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی از مخاطرات احتمالی فعالیت این سامانه است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1268584

مهمترین اخبار ایران و جهان: