نیوز سیتی!
21 خرداد 1402 - 14:35

طرح ایجاد اشتغال پایدار برای سربازان از کرمان کلید خورد

رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: به واسطه چالش و بحران بزرگ بیکاری که در کشور وجود دارد، ستاد نیروهای مسلح طرح ایجاد اشتغال پایدار از طریق آموزش‌های مهارتی در زمان خدمت مقدس سربازی را از کرمان کلید زده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سردار موسی کمالی ظهر امروز در آیین افتتاح طرح ایجاد اشتغال پایدار از طریق آموزش‌های مهارتی در زمان خدمت مقدس سربازی در جهاد دانشگاهی استان کرمان اظهار کرد: سالانه حدود ۳۵۰ هزار جوان زبده وارد نیروهای مسلح می‌شوند و هر ساله همین تعداد از نیروهای مسلح کارت پایان خدمت دریافت کرده و خارج می‌شوند که این افراد در استان‌های مختلف تقسیم شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از سربازان در استان کرمان و در ارتش، سپاه و فراجا خدمت سربازی را انجام می‌دهند، بیان کرد: مسؤولیت اصلی و ذات نیروهای مسلح بحث دفاعی و امنیت است و کسی انتظار ندارد در حوزه‌ای ورود کنند که تخصص اصلی‌شان نیست، اما به واسطه چالش و بحران بزرگ بیکاری که در کشور وجود دارد، ستاد نیروهای مسلح در این زمینه ورود کرده و قرارگاهی تشکیل داده است.

کمالی ابراز داشت: قرار بر این شده است قرارگاه بستری فراهم کند تا سازمان‌های مربوطه مانند فنی و حرفه‌ای، جهاد دانشگاهی و ارتباطات ماموریت خود را در بین نیروهای مسلح پیاده کنند.

وی تصریح کرد: قرار نیست ما کار موازی با نهادهای دیگر انجام بدهیم بلکه از ظرفیت نیروهای مسلح استفاده می‌کنیم تا جوانان آموزش ببینند و وارد بازار کار شوند.

رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح عنوان کرد: هدف این است تا آموزش‌هایی ارائه شود که بر اساس بوم استان‌ها و دارای خروجی باشد و هدف اصلی این است آموزش برای اشتغال و ورود به بازار کار و تسهیلگری برای اشتغال باشد.

کمالی افزود: استان کرمان به‌واسطه دارا بودن صنایع و معادن، یک محیط واقعی است که می‌توانیم به‌عنوان الگو و آزمایش این کار را انجام دهیم، بنابراین معاونت اقتصادی استانداری زنجیره‌ای را به‌هم وصل کرده و پای کار آورده و نیازسنجی انجام شده تا بدانیم استان به چه رشته و مهارتی نیاز دارد و کدام مهارت در اولویت است.

وی خاطرنشان کرد: این طرح بعد از کرمان به کشور تسری پیدا می‌کند و افرادی که دل‌شان برای جوانان و کشور می‌سوزد پای کار بیایند تا قدمی در اشتغال جوانان و آموزش‌های هدفمند بردارند.

رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در پایان سخنان خود اظهار داشت: در حوزه مهارت‌آموزی و آموزش پول زیادی در کشور هزینه می‌شود اما بعضی از آموزش‌ها هدفمند نیست و نمی‌دانیم آیا این آموزش به درد صنایع و شرکت‌ها می‌خورد.

پایان پیام/۸۰۰۱۹/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1277584

مهمترین اخبار ایران و جهان: