نیوز سیتی!
20 خرداد 1402 - 21:36

تیم هندبال النجمه بحرین قهرمان آسیا شد

بیست و پنجمین دوره مسابقات هندبال جام باشگاه های آسیا در اصفهان با ایستادن تیم النجمه بحرین بر سکوی قهرمانی و تصاحب کاپ های دوم و سومی توسط نمایندگان قطر به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، بیست و پنجمین دوره مسابقات هندبال جام باشگاه های آسیا با حضور ۱۱ تیم از ۱۱ خرداد تا ۲۰ خردادماه به میزبانی اصفهان برگزار شد که عصر امروز شنبه ۲۰ خردادماه دو دیدار رده بندی و فینال این رویداد در سالن ۶ هزار نفری ۲۵ آبان مجموعه نقش جهان اصفهان برگزار شد.

دیدار فینال مسابقات هندبال جام باشگاه‌های آسیا از ساعت ۱۷ شنبه ۲۰ خرداد ماه بین تیم‌های الدحیل قطر و النجمه بحرین برگزار شد. در نیمه نخست این بازی نزدیک و حساس که تا دقایق پایانی مساوی بود، نماینده قطر با نتیجه ۱۳ بر ۱۰ با پیروزی به رختکن رفت.

در نیمه دوم نماینده بحرین تلاش زیادی برای جبران نتیجه کرد و در پایان بازی با تساوی ۲۲ بر ۲۲ به پایان رسید و به وقت اضافه رفت. در پایان وقت‌های اضافه دو تیم به تساوی در عدد ۲۶ رسیدند تا ضیافت پنالتی‌ها مشخص کننده قهرمان باشد، در پایان تیم النجمه بحرین با نتیجه ۳۱ بر ۳۰ الدحیل قطر را شکست داد و به عنوان قهرمانی دست پیدا کرد.

دیدار رده‌بندی مسابقات هندبال جام باشگاه‌های آسیا از ساعت ۱۵ شنبه ۲۰ خرداد ماه بین تیم‌های الریان قطر و الکاظمه کویت برگزار شد. این دیدار که در سالن ۲۵ آبان مجموعه نقش‌جهان برگزار شد، در نیمه نخست با برتری الریان قطر با نتیجه ۱۵ بر ۱۳ به پایان رسید. در نیمه دوم نماینده قطر اختلاف را بیشتر و در پایان با نتیجه ۳۳ بر ۲۶ الکاظمه کویت را شکست داد تا در رده سوم این رقابت‌ها قرار بگیرد.

ایران بعد از ۱۹ سال میزبان مسابقات آسیایی هندبال بود و در این رقابت ها دو نماینده داشت. تیم فولاد مبارکه سپاهان میزبان بازیها در رده ششم و تیم شهید شاملی کازرون در رده هشتم ایستاد. تیم الکویت کویت قهرمان دوره قبل بازیها عنوانی بهتر از پنجمی را کسب نکرد. دو نماینده قطر با داشتن بهترین بازیکنان خود در رده های دوم و سوم ایستادند.

رده‌بندی تیم‌ها در پایان مسابقات هندبال جام باشگاه‌های آسیا به این ترتیب است:

۱- النجمه بحرین
۲- الدحیل قطر
۳- الریان قطر
۴- الکاظمه کویت
۵- الکویت کویت
۶- فولاد مبارکه سپاهان
۷- عمان
۸- نیروی زمینی شاملی
۹- جونیور چین
۱۰- هند
۱۱- تاشکند ازبکستان

منبع: مهر
شناسه خبر: 1275940

مهمترین اخبار ایران و جهان: