نیوز سیتی!
18 اردیبهشت 1402 - 09:37

رشد ۲۴درصدی ارزش کالاهای ترانزیت خارجی حوزه نظارت گمرکات کرمانشاه

کرمانشاه- مدیرکل گمرکات کرمانشاه رشد ۲۴ درصدی ارزش کالاهای ترانزیت خارجی حوزه نظارت گمرکات کرمانشاه خبر داد.

علی اصغر عباس زاده سرپرست در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ارزش کالاهای ترانزیتی خارجی گمرکات استان کرمانشاه، اظهار کرد: حجم این کالاها در فروردین ماه ۱۶۳ میلیون و ۶۳۴ هزار و ۲۴۳ دلار به وزن ۲۰۳ هزار و ۲۶۳ تن بوده است.

وی افزود: میزان کالاهای ترانزیتی خارجی گمرکات استان کرمانشاه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از حیث ارزش ۲۴ درصد رشد و از لحاظ وزن ۲۰ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه تصریح کرد: عمده کالاهای ترانزیتی خارجی از مبدا گمرکات استان کرمانشاه شامل مازوت، قیر، قیر نفت و عمده کالاهای ترانزیت خارجی با مقصد حوزه نظارت گمرکات استان را اتومبیل مستعمل بوده است.

عباس زاده همچنین از کشفیات قاچاق حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه یاد کرد و ادامه داد: در فروردین ماه سال‌جاری تعداد ۱۰ فقره پرونده قاچاق در گمرکات این استان به ارزش ۶۰ میلیارد و ۵۲۵ میلیون و ۸۱ هزار و ۵۵ ریال تشکیل شده است و تعداد ۲ متهم نیز در این راستا به مراجع مربوطه معرفی شدند.

وی خاطر نشان کرد: میزان کالای مکشوفه توسط گمرکات استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ تعداد پرونده رشد ۶۷ درصدی داشته و گاز ال. پی. جی و قیر عمده کالاهای قاچاق در این مدت بوده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1196484

مهمترین اخبار ایران و جهان: