نیوز سیتی!
28 اردیبهشت 1402 - 01:30

زنجیره پرورش ماهی‌درقفس در استان بوشهر تکمیل می‌شود

بوشهر- استاندار بوشهر با اشاره به ظرفیت‌های این استان در عرصه آبزی‌پروری گفت: زنجیره پرورش آبزیان از جمله پرورش ماهی و پرورش ماهی در قفس در استان بوشهر تکمیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی‌زاده عصر چهارشنبه در آئین آغاز عملیات اجرایی مجتمع تکثیر ماهی پرورشی در تنگستان اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های فراوانی در حوزه شیلات و آبزی پروری است.

وی یکی از مهمترین مزیت‌های اقتصادی استان بوشهر را آبزی‌پروری از جمله پرورش ماهی در قفس عنوان کرد و ادامه داد: زنجیره صنعت پرورش میگو استان بوشهر در حال تکمیل شدن است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه از مرحله مولد تا تولید بچه میگو در استان فراهم شده است اضافه کرد: استان بوشهر در حال حاضر تولیدکننده مولد میگو عاری از بیماری است.

محمدی‌زاده طراحی و ساخت قفس پرورش ماهی ۱۰ تا ۱۵ هزار تنی در استان را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: در استان بوشهر ۴۴ روستای ساحلی وجود دارد که قفس یا سایز کوچک می‌تواند زمینه تولید پرورش ماهی در قفس در اعماق هشت تا ۹ متری دریا را فراهم کند.

وی پرورش ماهی در حوضچه‌های ساحلی را از دیگر ظرفیت‌های استان بوشهر دانست و خاطر نشان کرد: اجرایی شدن طرح پرورش ماهی در اراضی ساحلی به مساحت ۲۰۰ تا ۳۰۰ هکتار در دستور کار قرار دارد که این اراضی برای تولید و سرمایه‌گذاری به مردم واگذار می‌شود.

محمدی‌زاده از تولید لارو میگو در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: پس از تولید بچه میگو، در استخرها پرورش داده می‌شود و پس از برداشت، فرآوری و صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه خوراک میگو پرورشی در کارخانه‌های داخلی استان بوشهر تولید می‌شود خاطر نشان کرد: در این صنعت و زنجیره ارزش کمبودهایی وجود دارد که در حال جبران شدن است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه بخشی از خوراک میگو پرورشی استان بوشهر از دیگر استان‌ها وارد می‌شود تصریح کرد: صنعت پرورش ماهی در قفس یک صنعت جدید است که باید زنجیره ارزش آن تکمیل شود.

محمدی‌زاده نخستین زنجیره ماهی پرورشی را تولید بچه ماهی دانست و ادامه داد: نخستین برداشت ماهی پرورشی سی‌باس در قفس در شهرستان تنگستان انجام و محصول آن صادر شد.

استاندار بوشهر با تاکید بر طراحی قفس‌های پرورش ماهی در خلیج فارس با ظرفیت کوچک‌تر گفت: تولید پرورش ماهی در قفس با ظرفیت ۱۰ تا ۱۵ هزار تن طراحی و اجرایی شود چراکه این طرح فرصت اشتغال در روستاهای ساحلی استان بوشهر فراهم می‌کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1219784

مهمترین اخبار ایران و جهان: