نیوز سیتی!
19 خرداد 1402 - 16:47

موفقیت‌های امیدآفرین بین‌المللی ایران بیانگر تغییر نظم نوین جهانی است

امام جمعه کاشان گفت:پرتاب موشک هایپرسونیک فرا‌صوت ایران نشانگر قدرت بالای بازدارندگی ایران در جهان و این موفقیت‌های بین‌المللی تحقق تاکید رهبری بر تغییر نظم نوین جهانی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان حجت الاسلام سید سعید حسینی امروز در خطبه‌های نماز جمعه کاشان و مصلی بقیة الله الاعظم این شهرستان با اشاره به موضوع سخنرانی مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی در ۱۴ خرداد که ایمان و امید نرم افزار امام راحل برای تغییر کشور و جهان شد، اظهار کرد: اکنون زمان ترویج ایمان و امید برای نسل جوان از طریق تبیین موفقیت‌های کشور در عرصه بین‌المللی از جمله این موارد امیدآفرین، پرتاب موشک هایپرسونیک فراصوت جمهوری اسلامی است.

وی ساخت و پرتاب موشک هایپرسونیک فراصوت (فتاح) جمهوری اسلامی ایران با سرعت پنج هزار و ۶۳۳ کیلومتر در ساعت توسط جوانان این مرز و بوم را بیانگر قدرت بالای بازدارندگی و قدرت دفاعی ایران در جهان عنوان کرد و افزود: این در حالی است که فقط سه کشور آمریکا، روسیه و چین توان تولید این موشک را دارند.

حسینی با تاکید بر اعتراف آمریکایی‌ها که ایران با وجود موشک فراصوت نیاز به بمب هسته‌ای ندارد تصریح کرد: پرتاب این موشک اعجاب جهانیان به‌ویژه آمریکا را برانگیخت.

امام جمعه کاشان سفر دریایی ناوگان جمهوری اسلامی به دور دنیا را از دیگر موارد امیدآفرین برای کشور و جوانان در عرصه بین‌المللی دانست و ادامه داد: این کشتی با توجه به سخنرانی قبل از خطبه‌های ناخدا سوم دکتر ابوطالب مطلبی ورکانی از کاشان که در این هشت ماهه سفر حضور داشته با حضور ۳۵۱ نفر از۲۹ استان ایران انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه نیروی دریایی ایران با این کشتی نخستین‌بار وارد ۲ اقیانوس مهم اطلس و آرام شد گفت: کشتی هزار و ۲۰۰ تُنی دِنا ۱۲۰روز از این هشت ماه را پیوسته بدون پهلوگیری و سوخت‌گیری سفر کرده که مساله چگونگی سوخت‌گیری کشتی در این هشت ماه برای آمریکا معما شده است چرا که تلاش زیاد برای تحریم این کشتی کرده بود تا پهلو نگیرد.

حسینی با اشاره به این سخن آمریکایی‌ها که  ایران محال است دور کره زمین را با کشتی طی کند تصریح کرد:  ایمان، امید، لطف و امدادهای غیبی خدا، عنایت امام زمان(عج) و توسل و توجه نیروی دریایی به حضرت حق بوده است که سفر موفقیت آمیز کشتی دِنا را برای جمهوری اسلامی ایران رقم زد.

ضرورت مطالعه موارد امید آفرین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی

امام جمعه کاشان با تاکید بر مطالعه موارد امید آفرین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به‌ویژه چند صفحه اول آن با بیان دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب اسلامی در کشور برای ایجاد ایمان و امید در نسل جوان بیان کرد: جایگاه مرجعیت جمهوری اسلامی در رشته‌های مهم و حساس پزشکی، تبدیل صنعت مونتاژ به فناوری بومی، افزایش واحدهای صنعتی، ۶۰ برابر شدن صادرات غیر نفتی و اجرای دَه‌ها طرح بزرگ از قبیل چرخه سوخت، سلول های بنیادی، فناوری نانو، زیست فناوری با رتبه‌های نخستین و برتر جهان، وجود میلیون‌ها فرد تحصیل کرده دانشگاهی یا در حال تحصیل و هزاران شرکت دانش بنیان از برکات انقلاب اسلامی و مطالب امید آفرین بیانیه گام دوم است.

وی با تاکید بر وقوع اتفاقات بین‌المللی امیدآفرین برای جمهوری اسلامی در سه ماه گذشته گفت: در حالیکه آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها تمام تلاش خود را برای انزوای جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین‌المللی دارند ایران در پنج مجموعه مهم بین المللی عضو، نقش آفرین و تصمیم‌ساز در سطح کلان جهان شد.

حسینی گفت: انتخاب ایران به‌‎عنوان نائب رئیس مجمع عمومی سازمان ملل، گزارشگر کمیته خلع سلاح و عدم اشاعه مجمع و عضویت در هیات رئیسه این کمیته با رای ۵۶ نفر از اعضای گروه آسیا و اقیانوسیه، ریاست مجمع اجتماعی شورای حقوق سازمان ملل، عضویت ایران در شورای اقتصادی اجتماعی سازمان ملل با اجماع کمیسیون پیشگیری از جرم و عدالت کیفری و کمیته برنامه و هماهنگی ملل متحد از جمله اتفاقات  موفقیت‎آمیز و امیدآفرین بین‌المللی برای کشور و نسل جوان است.

موفقیت‌های امیدآفرین بین‌المللی ایران بیانگر تغییر نظم نوین جهانی است

امام جمعه کاشان تصریح کرد: این اتفاقات  موفقیت‎آمیز و امیدآفرین بین‌المللی ایران همان تغییری است که رهبر انقلاب اسلامی وقوع آن را با عنوان « تغییر نظم نوین جهانی» مژده داده بود که با وجود مخالفت‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی به وقوع پیوست.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به روز ملی فرش ایران و صنایع دستی گفت: تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی تلاش برای افزایش صادرات این عرصه به عنوان صادرات غیر نفتی  با ارتقای تولید محصولات، کمک مالی و رعایت مقررات آن وحمایت از تولیدکنندگان است.

حسینی با اشاره به عجین شدن فرش و صنایع دستی با نام کاشان تولید و صادرات محصولات این دو حوزه را با توجه به شاخص فرهنگ ایرانی اسلامی به سایر بلاد خواستار شد.

پایان پیام/۶۳۰۲۵/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1273240

مهمترین اخبار ایران و جهان: