نیوز سیتی!
17 اردیبهشت 1402 - 13:09

معلمان همواره مورد طمع دشمنان واقع شده‌اند/بخشی از رسالت شکوفایی کردستان بر عهده معلمان است

استاندار کردستان گفت: یکی از جوامع گسترده که همواره مورد طمع دشمنان بوده، قشر فرهنگیان و معلمان هستند اما آنها با بصیرت و بینش عمیق خود دشمنان را ناکام گذاشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا استاندار کردستان ظهر امروز در ویژه برنامه تجلیل از معلمان نمونه استان کردستان که در سالن همایش اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج برگزار شد، با تبریک هفته معلم اظهار داشت: شهید مطهری از ذخایر بزرگ و احیاگر بسیاری از موضوعات ارزشمند اسلامی و اجتماعی و یکی از چهره‌ه‌ای موثر و محبوب در حکومت اسلامی است و انتخاب این هفته با نام شهید مطهری بسیار کار هوشمندانه‌ای است چراکه نباید از شخصیت وی غفلت کرد.

وی با بیان اینکه برجسته‌سازی بعضی از موضوعات ممکن است به جایگاه علمی و معنوی قشر فرهیخته فرهنگیان آسیب بزند، خاطرنشان کرد: وظیفه و کار فرهنگیان امتداد کار خداوند است و در اولین آیاتی که بر پیامبر اعظم در سوره علق نازل شد، خداوند خود را با نام معلم معرفی می‌کند که نشان از جایگاه والای این قشر دارد.

استاندار کردستان ادامه داد: بعدها این صفت الهی به انبیاء منتقل شده و به عنوان رسالت بر عهده آنان گذاشته شد، پیامبر گرامی اسلام تاکید داشته‌اند که فقط برای معلمی و تربیت انسان‌ها مبعوث شده‌ام و اکنون این معلمان هستند که این وظیفه را ادامه می‌دهند.

وی جایگاه  معلمی را بسیار والا خواند و اذعان کرد: این جایگاه باید به نسل‌های جدید منتقل شود، آنان نباید با افراط و تفریط رسانه‌ای ما برداشت غیرحقیقی از جایگاه معلمان داشته باشد.

زارعی‌کوشا اذعان کرد: جامعه فرهنگیان در استان مایه فخر و مباهات هستند و تلاش می‌کنیم که بیش از گذشته به این قشر خدمت‌رسانی کنیم.

استاندار کردستان از اهتمام جدی در راستای تکریم مقام شهدا در این مراسم تشکر کرد و گفت: چونکه همه ما در سایه امنیتی هستیم که محصول مجاهدت شهدا است.

وی با بیان اینکه افراد جامعه باید در هر زمانی موقع‌شناسی و دشمن‌شناسی را مد نظر قرار داشته باشند، افزود: در گذشته عده‌ای توطئه را یک توهم می‌دانستند اما اکنون که کشورهایی برای به آشوب کشیدن ایران اتاق فکر تشکیل می‌دهند، نشان می‌دهد که توهمی در کار نیست.

زارعی‌کوشا ادامه داد: یکی از جوامع گسترده که همواره مورد طمع دشمنان بوده، قشر فرهنگیان و معلمان هستند اما آنها با بصیرت و بینش عمیق خود دشمنان را ناکام گذاشته‌اند.

وی شناسایی استعداد و پرورش یافتن این جامعه را مستلزم اهتمام جامعه فرهنگیان دانست و افزود: در استان فرهنگی کردستان نسبت به جامعه فرهنگیان وظایفی داریم و امیدواریم بهتر از گذشته آن را انجام دهیم.

استاندار کردستان در پایان گفت: دوره‌ای در استان آغاز شده که به صورت شبانه روز در حال خدمت هستیم که بتوانیم استان را به نقطه اوج اعتلا و شکوفایی خود برسانیم لذا بخشی از این رسالت بر دوش معلمان و فرهنگیان  فرهیخته است. 

انتهای پیام ۲۳۳۰/۷۲

منبع: فارس
شناسه خبر: 1194084

مهمترین اخبار ایران و جهان: