نیوز سیتی!
23 بهمن 1402 - 18:18

پالنگان کردستان کاندیدای روستاهای جهانی گردشگری است

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در بازدید از غرفه استان کردستان گفت: روستای فرهنگی و تاریخی پالنگان به‌دلیل معیارهای لازم، کاندیدای روستاهای جهانی گردشگری است.

به‌گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علی‌اصغر شالبافیان امروز دوشنبه در بازدید از غرفه استان کردستان در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران که با همراهی زوراب پولولیکاشویلی دبیرکل سازمان گردشگری ملل متحد انجام شد، اظهار کرد: مراسم نوروز کُردی، روستای تاریخی پالنگان و مراسم هزار دف این روستای پلکانی از ظرفیت‌های بی‌بدیل کردستان است که در این نمایشگاه به‌خوبی معرفی شده است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور افزود: این روستای تاریخی به‌عنوان یکی از روستاهای جهانی گردشگری ایران به سازمان جهانی گردشگری معرفی شده است.

وی عنوان کرد: در غرفه استان کردستان اقدامات بسیار خوبی در زمینه ارائه بسته‌های سرمایه‌گذاری، معرفی جاذبه‌های گردشگری و هم‌افزایی با دستگاه‌های دیگر صورت گرفته که شایسته تقدیر است.

در حاشیه این بازدید گروه هه‌لپه‌رکی شنه‌ی شاهو به اجرای موسیقی و رقص محلی پرداخت.

هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌ وابسته تهران امروز دوشنبه 23 بهمن‌‌‌ماه سال‌جاری افتتاح و به مدت چهار روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران ادامه دارد و غرفه استان کردستان در سالن 8 و 9 و در فضایی به مساحت 272 مترمربع آماده بازدید مهمانان و گردشگران داخلی و خارجی است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1669284

مهمترین اخبار ایران و جهان: