نیوز سیتی!
09 دی 1402 - 16:53

غربالگری بیش از ۷۶۵ هزار گیلانی برای شناسایی بیماران دیابت و فشارخون

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از غربالگری ۷۶۵ هزار و ۳۷۴ گیلانی بالای ۱۸ سال خبر داد و گفت: هشت هزار و ۱۳۲ بیمار مبتلا به دیابت و ۱۳ هزار و ۳۶۷ بیمار مبتلا به فشارخون بالا در این طرح شناسایی‌ شده‌اند.

محمدتقی آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به پیشرفت اجرای پویش غربالگری دیابت و فشارخون در استان اظهار کرد: از ۲۰ آبان ماه گذشته تاکنون ۷۶۵ هزار و ۳۷۴ گیلانی بالای ۱۸ سال غربالگری شده‌اند. 

وی با اعلام اینکه ۴۳.۴ درصد کل جمعیت مشمول این طرح، غربالگری شده‌اند، افزود: جمعیت هدف استان برای پویش ملی سلامت، یک‌میلیون و ۷۶۳ هزار و ۴۹۸ نفر است. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به میزان بیماران دیابتی و پرفشار شناسایی‌ شده از ابتدای اجرای این طرح تاکنون گفت: هشت هزار و ۱۳۲ بیمار مبتلابه دیابت و ۱۳ هزار و ۳۶۷ بیمار مبتلا به فشارخون بالا در این طرح شناسایی‌ شده‌اند. 

به گفته آشوبی، هفت هزار و ۷۷ بیمار مشکوک به ابتلا به دیابت و ۹ هزار و ۳۵ بیمار مشکوک به مبتلا به فشارخون بالا نیز شناسایی‌ شده‌اند که در صورت تائید پزشک، تحت مراقبت قرار خواهند گرفت.

به گزارش فارس، پویش ملی سلامت تا ۱۵ دی‌ماه سال جاری ادامه دارد و مردم می‌توانند برای شرکت در این غربالگری به خانه‌های بهداشت، مراکز جامع سلامت و پایگاه‌های این طرح مراجعه کنند. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1620940

مهمترین اخبار ایران و جهان: