نیوز سیتی!
10 دی 1402 - 15:32

دریافت مهر اصالت ملی توسط هنرمند صنایع دستی تربت حیدریه

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت حیدریه گفت: صنعتگر صنایع‌دستی تربت حیدریه در هفتمین رویداد داوری مهر اصالت ملی که به میزبانی استان خراسان شمالی برگزار شد توانست همراه با ۱۶ صنعتگر دیگر عنوان مهر اصالت ملی را دریافت کنند.

علی محمدی در گفتگو باخبرنگارفارس در تربت حیدریه اظهارکرد: در این رویداد که ۴۰ نفر از هنرمندان استان شرکت کرده بودند ۱۷ نفر موفق به کسب این عنوان شدند.

محمدی ادامه داد: این آثار در رشته‌های دوخت‌های سنتی، زیورآلات سنتی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، تولیدات چرمی دست دوز، ، حجاری سنتی، فرت‌بافی، خراطی چوب، ساخت سازهای سنتی و سفال و سرامیک بوده که آثار دوخت‌های سنتی، خراطی چوب، حجاری سنتی، ، ساخت سازهای سنتی، زیورآلات سنتی، سفال و سرامیک و فرت‌بافی امتیاز لازم را کسب کردند.

وی افزود: سرکار خانم فاطمه حاتمی از هنرمندان پیشکسوت و صاحب نام در رشته دوخت‌های سنتی(رودوزیهای سنتی) به عنوان اولین هنرمند شهرستان موفق به کسب این عنوان شد.

وی خاطر نشان کرد: اثر این هنرمند که موفق به دریافت مهر اصالت ملی گردید؛

دوخت کمربند ومچ بندیست که به شیوه مرصع دوزی و بدون استفاده از چسب یا مواد صنعتی انجام شده است و مهمتر از همه این که سنگهای به کاررفته در آن سنگ بومی منطقه عقیق شجر طبیعی است.  

او تصریح کرد: در این رویداد محصولات صنایع‌دستی از لحاظ مرغوبیت، نوآوری، کیفیت، کاربردی بودن، تکنیک ساخت و ... ارزیابی شدند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1621984

مهمترین اخبار ایران و جهان: