نیوز سیتی!
07 بهمن 1402 - 15:29

قلع و قمع ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی ۵۲ درصد افزایش یافت

معاون یگان حفاظت سازمان امور اراضی کشور گفت: ۳۴ هزار و ۸۵۷ هکتار ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی در سال جاری قلع و قمع شده است که در مقایسه با رقم ۲۲ هزار و ۴۰۰ هکتار سال قبل ۵۲ درصد افزایش سطح داشته ایم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ناصر همت زاده معاون  یگان حفاظت سازمان امور اراضی کشور اظهار داشت: در سال جاری 68 هزار و 604 مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی شناسایی شد که 34 هزار مورد آن به صورت علی‌الرس قلع و قمع شد.

وی افزود: عمده تغییر کاربری در اراضی کشاورزی در ابتدای تخلف بر اساس گزارش های دریافتی در محل حاضر و جلوی آن گرفته شده است.

معاون  یگان حفاظت سازمان امور اراضی کشور ادامه داد: میزان قلع و قمع ارضی کشاورزی به صورت علی‌الرس در مقایسه با سال قبل 52 درصد افزایش یافته است و همچنین میزان شناسایی تخلفات صورت گرفته در10 ماه گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش 3 درصدی داشته است.

وی تصریح کرد: 34 هزار  و 857 هکتار ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی در سال جاری قلع و قمع شده است که در مقایسه با رقم 22 هزار و 400 هکتار سال قبل 52 درصد افزایش سطح داشته‌ایم.

همت زاده گفت: بیشترین اجرای احکام قطعی در ارتباط با تخلف تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی کشاورزی در استان تهران صورت گرفته است و بعد از آن در آذربایجان و کردستان بیشترین اجرای احکام قطعی را داشته اند.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1650984

مهمترین اخبار ایران و جهان: