نیوز سیتی!
30 بهمن 1402 - 14:52

ضدو نقیض آمار مصرف آسفالت در جاده‌های کشور/ کاهش ۲۴.۵ درصد طی ۴۸ ساعت

در حالی معاون وزیر راه و شهرسازی از مصرف ۱۳.۷ میلیون آسفالت در جاد‌ه‌ها تا نیمه بهمن امسال خبر داده بود که رئیس سازمان راهداری امروز گفت: امسال ۱۱ میلیون آسفالت در جاده‌ها مصرف شده است.

به گزار خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، 2 روز قبل (28 بهمن) معاون وزیر راه و شهرسازی از رشد 10 درصدی عملیات ساخت و بهسازی جاده‌ها در کشور خبر داده و گفته بود: 13.7 میلیون تن آسفالت در سطح شبکه راه‌های کشور مصرف شده است.

امیرمحمود غفاری یادآور شد: از زمان ابلاغ اصلاح بند" ک" تبصره یک قانون بودجه سال 1402 تا نیمه بهمن امسال 137 میلیون تن آسفالت در 30 هزار کیلومتر راه شریانی، اصلی و فرعی روستایی استفاده شده است.

وی افزود: طی سه ماهه گذشته، عملیات لکه‌گیری و روکش آسفالت حدود 30 هزار کیلومتر از محورهای مواصلاتی کشور اجرایی شد. همچنین عملیات ساخت و بهسازی حدود 572 کیلومتر از جاده‌های کشور انجام شده است که این میزان در مقایسه با سال‌های گذشته رشد 10 درصدی را نشان می‌دهد.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی گفت: بر اساس برنامه‌ تا پایان امسال (1402)‌ حدود 18 میلیون تن در سطح محورهای مواصلاتی آسفالت‌ریزی شود.

این در حالی است که امروز رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل با بیان این‌که طی یکسال گذشته سازمان فراز و نشیب‌های بسیاری به خود دیده است، گفت: « در سال‌جاری نزدیک به 11 میلیون تُن آسفالت در شبکه راه‌های کشور اجرا شده که در مقایسه با 7 سال گذشته از رشد حدود 60 درصدی حکایت دارد.»

به گزارش تسنیم، بررسی ارقام اعلام شده از سوی دو معاون وزیر راه و شهرسازی نشان می‌دهد طی کمتر از 48 ساعت آمار مربوط به مصرف آسفالت در جاده‌های کشور حدود 24.5 درصد کاهش یافته است!

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1673184

مهمترین اخبار ایران و جهان: